Pagina's

21 oktober, 2007

VESPA CRABRO ?




Rond Slot Loevestein is het heerlijk wandelen, zeker in het voor-en najaar. Niet omdat het er in de zomer druk is, maar vanwege de kleuren en geuren die in deze perioden sterker zijn. In het gebied loopt o.a. een kudde Schotse hooglanders, waarvan je een meter of 25 vandaan moet blijven volgens de bordjes. Vanmiddag stond bijna de hele kudde op het enige goed beloopbare toegangspad.Voor de zekerheid kozen wij voor een omtrekkende beweging langs smalle blubberpaden. Geleerd van een vorige keer hadden wij nu onze laarzen meegenomen.
Ergens langs deze route zagen we een wespennest in een holte van een wilg. Er vlogen knoerten van wesp-achtigen in en uit. Helaas zijn de opnames die ik daarvan maakte niets waard, totaal onscherp. Daarom is ook niet met zekerheid te zeggen dat het de hoornaarswesp (Vespa crabro) was die we zagen. Maar ik denk het wel. Binnenkort gaan we nog een keer kijken en nemen dan de Sony mee.



Op het pad waar op de heenweg de kudde stond, vonden we op de terugweg de restanten van een zwaan. Die vindt je zelden (behalve als ze aangereden zijn), onduidelijk was de doodsoorzaak.


*


3 opmerkingen:

  1. Zo zie je maar... ik dacht een blog over Italiaanse scooters te lezen... ging het over wespen! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat de zwaan slachtoffer werd van een vos en niet van H1N5 of was het nu H5N1 ;-/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In het echt had ik niet opgemerkt, maar op de foto lijkt dit sterk op het vrouwelijk geslachtsdeel, of een kruising met een anus! Iets voor Maryse's Metamorfosen, wellicht.

    BeantwoordenVerwijderen