Pagina's

17 oktober, 2007



R E G E N Z U I L




Ik behoor tot het type mens dat het liefs alles zelf doet. Ik bedoel dan niet alleen het maken van beelden, maar ook de werkzaamheden in en rond het huis. Soms gaat het dan sneller/beter maar in het algemeen kom ik niet aan de afronding toe. Er moet altijd 'iets te doen' blijven! 'Af' kan niet goed zijn, een werk is nooit af. Ik kan daar goed mee leven, maar anderen stoort het. En soms is het goed dat het stoort, dat gebeurt er tenminste wat! Na de stukadoor kwamen de schilders, zij hebben al het houtwerk rondom te pakken genomen, het ziet er weer prima uit. De muren wilde ik zelf doen, maar ik mag toekijken! Ik moet toegeven, zij pakken het grondiger aan dan ik ooit gedaan zou hebben. En nu zijn ze - op bevel van hogerhand - ook nog begonnen aan mijn werkplaats! Slechts één gevel blijft er voor mijzelf over, die aan de slootkant, ziet toch niemand!
Wat een schat! Het geeft mij rust en ruimte.

Het houten vat op de hoek van het huis dat tien jaar dienst deed als regenton was aan vervanging toe.
In de zomereditie van 'De kleine aarde' kwamen wij een 'regenzuil' tegen, vanmiddag zijn we er een gaan halen. Als het schilderwerk klaar is mag IK hem plaatsen! Hij is van kunststof maar ziet er steenachtig uit, het is een Nederlands ontwerp dat door KILIAN WATER op de markt werd gezet.

Uit De Kleine Aarde:

Kilian water is een adviesbureau in waterbesparing, afvalwaterzuivering en infiltratie van hemelwater in de bodem. René Kilian, de oprichter, is in 1997 begonnen. Later kwam Caspar Bosma en nog wat later Gerrit Box. René Kilian is intussen actief in Denemarken: www.kilianwater.com. Allen zijn afgestudeerd aan de Universiteit in Wageningen in milieuhygiëne en allen met een zware nadruk op waterzuivering.

De duurzaamheidsoverweging in het werk is altijd groot, we zijn geen club van dozenschuivers maar streven naar perfectie in milieurendement van de geleverde systemen. Zonder betrokkenheid van de gebruiker is de kans op succes voor bijvoorbeeld hemelwaterbenutting klein en zullen wij erg terughoudend zijn om deel te nemen aan een project. Het energieverbruik van onze systemen houden wij scherp in de gaten, uiteindelijk zijn milieutechnisch en economisch rendement gebaat bij een laag energieverbruik.

Wij leveren zelf, afgezien van de regenzuil, geen producten. Dit garandeert dat wij vanuit uw situatie naar de markt kijken en niet andersom. Daar vaart de keuze uit systeemonderdelen wel bij want we lopen dus altijd voorop. Voorop inzake duurzaamheid en rendement van uw systeem!



Orso Design

De Orso Regenzuil kreeg in 1998 de ICSD Excellence Award, een internationale prijs voor industriële vormgeving. De Orso Regenzuil werd uitgekozen omdat het product het resultaat is van een unieke samenwerking tussen industrie en designer.

Ontwerper Marc de Jonghe: 'De Orso Regenzuil zet de gebruiker aan tot gebruik van hemelwater. Daardoor heeft ze een grote ecologische waarde'. De Regenzuil is gemaakt uit hoogwaardig PE (polyethyleen), een grondstof die het milieu weinig belast.

Klik hier voor Orso Design.


*



2 opmerkingen:

  1. Oh, arme schat, is het echt zo erg?
    Ik moet wel toegeven dat ik net zo lang doorgedramd heb tot je overstag ging (little drops of water wear away a stone...) maar het was voor een goed doel, want een zorg minder. Het is tenslotte heel veel werk, en, om mijn vader te citeren, "if a job's worth doing, it's worth doing well". Deze twee aardige, ervaren vakmensen doen het goed en snel. Het wordt een beeldje van een bedoening.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze heeft je dus toch zover gekregen... ;-) Hartstikke goed. De roze balken in de woonkamer blijven wel, toch?
    Mooi trouwens, die regenzuil. Fijn om te weten dat het blad niet alleen goed is om mijn artikelen te lezen, maar jullie ook op ideeen brengt :-)

    BeantwoordenVerwijderen