Pagina's

09 oktober, 2007

EEN GEVAL VAN PECH





De dag voor de bruiloft kwamen wij in Killin stil te staan. We waren net over een lange, prachtige stenen brug gereden waarop twee grote auto's elkaar niet konden passeren. Een autobus kwam ons tegemoet, waarvoor ik even aan de kant ging staan. Toen ik weer wilde optrekken gebeurde er niets! De motor liep als een zonnetje, maar de auto kwam niet in beweging. Met behulp van omstanders konden wij het Huuske op wielen een paar meter naar achteren, uit de bocht duwen. Op verzoek van Lindsey belde de vrouw van het winkeltje waarvoor wij stonden de garage. Een kwartiertje later kwam er redding. Eerst versleepte hij ons uit de gevaarlijke bocht naar een bushalte vijftig meter verderop, waarna hij de combinatie op zijn wagen trok. Iets met de clutch, was hij met ons eens. Het voelde vreemd, ons vervoer en huisje op een auto ambulance te zien staan.




De garage waar hij ons naar toe bracht was ons al twee keer opgevallen vanwege de wonderlijke voor in de sneeuw bestemde voertuigen die er buiten stonden. Het was een in Land Rovers en andere 4WD auto's gespecialiseerd bedrijf. Reparatie zou minstens 2 dagen duren. We moesten onze spullen pakken en zorgen dat we in Dundee konden komen. Het gebeurde rond drie uur, pas om zeven in de avond konden we op de bus stappen. Daar met een taxi naar een B&B en de volgende ochtend een Clio gehuurd. Dat reed weer even totaal anders, maar wij kwamen op tijd bij het huwelijk.



Het was inderdaad de koppelingsplaat, finaal afgebroken, goed te zien in het midden van de foto! Het schijnt vaker voor te komen.





Een paar dagen later konden we hem ophalen en bij het Transport Museum van Glasgow naast z'n kleine broertje zetten, een wonderlijk bouwsel van onbekende afkomst van waaruit ijs wordt verkocht.






+



1 opmerking:

  1. Toch was de reparatie geweldig snel en vakkundig uitgevoerd, daarna konden we de reis vervolgen. Was een mazzel, zo'n gespecialiseerd bedrijf in de buurt te hebben!
    L.

    BeantwoordenVerwijderen