Pagina's

30 januari, 2008


T E C H N I E K






Er zijn van die dagen.......
In Leuven bleek het LCD schermpje van mijn camera vreemde kuren te vertonen, het scherm lijkt wel gescheurd. Alsof ik er op gestaan heb. Voor de opnamen heeft het geen gevolgen die zijn prima, maar lastig is het wel. Ik ben benieuwd of een reperatie voordeliger is dan een nieuw toestel. Het toestel is nog geen jaar oud.




In het Huuske zit een autoradio met MiniDisc speler plus een la vol schijfjes. Ik wil die schijfjes graag overschrijven met muziek die wij leuk vinden om op vakantie naar te luisteren. Van de vorige eigenaar kregen wij ook een portable MD recorder. Nou ben ik technisch best wat mans, maar van beeld en geluid heb ik echt geen sjoege. De hele ochtend al ben ik aan klooien, eerst via de 'grote installatie', maar daar was geen geschikte line-out te vinden. Nu probeer ik het met de (ook al weer verouderde)Sony Discman van Marion. Ik moest er wel een kabeltje van € 9.95 voor aanschaffen. Het lijkt te lukken met een nog maagdelijk schijfje, helaas heb ik er daar maar twee van, de reeds bespeelde geven nog problemen.


%


5 opmerkingen:

  1. Komt tijd, komt raad. Het is zelden dat iets jou niet lukt, volhardend als je bent. Volgens I. kun je de oude schijfjes ook prima overschrijven.
    L.

    P.S. Tot nu toe verbazend weinig gefrustreerde kreten uit jouw ruimte gehoord; misschien lukt het toch!?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je hebt toch een jaar garantie op die camera,gewoon een nieuwe halen of misschien is het kaartje naar de kl...n.
    volgens mij kan l ook mooi zingen heb je die zooi helemaal niet nodig en anders zo'n ipodje zoals robbie, 240 nummers.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maak jullie maar geen zorgen, het lukt op alle fronten! Ik (wij) houden van 'ruimtevullende' muziek, niet van 'oortjes'.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. B.P., sinds kort heb ik mijn shuffle ingeruild voor een IPod Nano. Terwijl ik dit schrijf geniet ik van door Lorraine Hunt gezongen aria's. Het geluid is mooi, vol en ... vult mijn ruimte.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen