Pagina's

23 januari, 2008

A N D E R T I M M E R W E R K




Dit tuinhuisje in de hoek van de kleine boomgaard noemen we onze Datsja. Het is gebouwd van het zelfde hout als waar ik de tuinmeubels en nestkastjes van maak. Ruw afval hardhout, het vertoont dan ook de nodige krommingen en kieren. Op zich geen probleem, goed voor de ventilatie. Maar we doen er ook wel eens een dutje en worden dan de volgende dag wakker. Ook één van onze vriendinnen slaapt liever in de Datsja dan in de logeerkamer. De ruimte tussen de gepotdekselde delen is een waar Eldorado voor spinnen en ander kruipend gespuis, wat niet iedereen op prijs stelt. Om de slaapomgeving iets aangenamer te maken ben ik de planken rond het bed aan het betimmeren. Het ziet er uit als een heel duur wandje, maar is gemaakt van hetzelfde materiaal als het huisje! Veel van het hout dat ik krijg is zo'n vijf meter lang, maar heel dun, en dan ook nog onregelmatig van dikte, (± 8-4mm). Ik zaag ze op lengte en haal ze dan (éénzijdig) door de vandiktebank. Wat ik hier tegen de planken niet is 5mm dik!





*



5 opmerkingen:

  1. he beer weer lekker aan de gang he, zo te zien goed hersteld, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterend tuinhuis — is het de eerste keer dat ik het zo frontaal in een foto kon zien? Het komt me zo onbekend voor?
    En ik weet nu al wat Leora zegt: mamma maak je ook zo'n Hart voor ons achterhuisje? ik moet de decoupeerzaag maar 'ns proberen te maken - of een nieuwe kopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Jolie, ik weet niet of ik het eerder heb laten zien, dit is in ieder geval een nieuw plaatje.Flink veel pallets van de straat meenemen, dan kom je al een heel eind! Op dit hart zit een restandje bladgoud, blijft het lekker op kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah, pallets van de straat, een bouwsel naar mijn hart! En ik zal het onthouden, dat bladgoud (dat zal ze helemaal mooi vinden :-))

    BeantwoordenVerwijderen