Pagina's

29 januari, 2008

PERSPECTIEF @ JOLIE






Jolie schrijft op 23 januari op haar blog over 'een wonder van chinees industrieel vernuft, met handleiding'. Zij noemt de handleiding een puzzel vol Eschergrapjes, er is geen touw aan vast te knopen vanwege het bizarre perspectief.
Deze tekening vond ik een paar dagen later op een blog, ook deze man begrijpt weinig van perspectief tekenen en bovendien doet hij iets raars met het paaltje in het midden boven. Alle paaltjes staan aan de buitenkant van de 'kist' alleen die ene tekent hij binnen de rand waardoor de tekening nog vreemder overkomt.
De tekening is hier te vinden, het (Spaanstalige)blog met veel tekeningen gaat over een wormenkwekerij.


*


3 opmerkingen:

  1. ben even op de site van die man wezen kijken en het ziet er een beetje uit de losse pols getekend uit maar het gaat tenslotte over wurmen kweken wat ik wel interresant vind alleen kan ik het niet lezen, jammer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het idee van verdwijnpunt is niet universeel in het algemeen. Daarom krijg je vaak achterkanten die groter lijken. Ik vind o.a. ook zeer vreemd de stand van de twee paaltjes in het midden rechts: net als die andere aan de linker kant, moeten zij deze zijkant in drie gelijke maten verdelen........... Niet iedereen denkt dat ie niet kan tekenen, maar iedereen heeft twee ogen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, *schater* wat een geestig plaatje :-) Vooral dat ene paaltje dat binnen/buiten staat — en wat Flip zegt, die evenwijdigheid zonder eenduidig verdwijnpunt.
    Als m'n Spaanse Schoonvader hier is, zal ik het 'm ns laten zien :-) (Hij is nu te vaak naar zieknhuis voor n chemo, maar een beetje humor komt goed uit)

    BeantwoordenVerwijderen