Pagina's

26 januari, 2008

IN WORDING...mussenflat!





Ze zijn bijna klaar, de eerste vier flats voor musjes! Om het mijzelf niet al te moeilijk te maken heb ik het hout toch maar op dikte en breedte gemaakt. En nog vervormt het hout behoorlijk! In een volgend leven ga ik voor restanten maatvast (?) geschaafd vuren, dan komen de klanten tenminste na één seizoen weer terug. Dit hardhout gaat minstens twintig mussenlevens mee. Dat mag best wat kosten volgens deskundigen. Op Marktplaats is ook wel wat te vinden, voor € 12.- een flat van vurenhout b.v.,maar erg spannend zijn ze niet. Maar hij heeft ook vlinderkasten, ga ik ook maar eens proberen.


Met dank aan Rob en zijn Visvriend.


*




3 opmerkingen:

  1. prachtig
    wat dacht je van een flatje met de openingen aan drie kanten kunnen ze mekaar niet op de kop schijten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij ons hangt een vlinderkast (gekocht bij een winkel van het Noordhollandslandschap) en daar heb ik zojuist in gekeken: niets !!
    Helaas wil het bij ons met de vogelhuisjes ook niet echt en de gewone huismus is bij ons al jaren afwezig, terwijl ik zojuist in de tussenstand bij de tuinvogeltelling zie dat de huismus nr. 1 staat !
    th.

    BeantwoordenVerwijderen