Pagina's

26 maart, 2009

N E T B O O T J E




Ons oude vertrouwde bootje kan het leven niet meer aan, er vallen gaten in, niet een paar maar een heleboel. Het is een bootje van plaatstaal, tien jaar terug zou ik enthousiast aan het lassen geslagen zijn en nog jaren plezier van het ding gehad kunnen hebben. Nu zakt de moed mij in de schoenen, bij de aanblik alleen al springen de tranen mij in de ogen. Niet omdat de ramp zo groot is, maar omdat ik de lust niet heb er aan te beginnen.
Ik ben dus op zoek naar iets anders waar onze twee jaar terug aangeschafte 4takt aan kan hangen. Op MARKTPLAATS is heel wat te vinden, maar de bootjes die ik echt leuk vind zijn meestal voor ons te fors van prijs. De eigenaar van het leuke houten bootje boven vraagt € 600.--incl. de trailer, op zich een schappelijke prijs denk ik, maar hout heeft zo z'n eigen onderhoudsproblemen. Ik heb hem gevraagd om de maten en de verdere staat van het hout want het is een leuk ding. Om te gaan kijken moet ik 108 km rijden.

De man van de advertentie hieronder woont bij ons aan de overkant van de rivier, in het Gelderse Aalst.
Ik denk er zo het mijne van, maar kennelijk slaat zijn taal aan: hij heeft al zes keer een bod gehad tegen geen één op het houten bootje!

En wat wil hij nou hebben, €345.-- of €375.--?


2 opmerkingen:

  1. Misschien moet je even naar de slager om een goed bot te halen, hahahaha! Lijkt mij een mooie deal ;)
    Het onderste bootje lijkt een beetje op de huidige, maar klinkt mij erg goedkoop. En met 'ik heb een mooie boot' leer je ook niks.
    De houten is heel erg mooi en een schappelijke prijs. Maar inderdaad, heeft ook weer bepaald onderhoud nodig. Nu is dat nog te doen, maar straks...? Ik wil hem wel als grachtenbootje! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Vellah,
    Ik had naar de slager kunnen gaan en met een lekker vers bot in mijn hand op het pontje naar de overkant kunnen gaan, maar ik denk niet dat mij dat in dank afgenomen zou zijn.
    Ik heb beide bootjes maar aan mij voorbij laten gaan. Ik kon het houten schouwtje met trailer krijgen voor €500.--maar heb het toch maar niet gedaan, een houten boot is echt een zorg erbij!

    BeantwoordenVerwijderen