Pagina's

17 maart, 2009

M E R E L L U S T




Toen de rietdekker mijn dak maakte, vroeg hij mij of ik iets op het einde van de nok wilde, iets door mijzelf gemaakt, iets leuks, geks of ander visueel verantwoord item. 'Beëindig de nok maar zoals gebruikelijk' zei ik.
Dat was een goede beslissing, want de 'toegevoegde waarde' diende zichzelf aan.
Deze merel (wij denken dat het steeds de zelfde is) begint en eindigt zijn dagen op die plek, met de mooiste concerten. Alleen in de winter zit hij er niet, dan valt er toch nog niets te versieren!


}:{


2 opmerkingen:

  1. Soms heb ik de pest aan de merels omdat ze altijd de ander wegjagen, maar als ze zingen...... dan vergeet ik dat weer direkt.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar goed dat je geen 'makelaar' hebt laten plaatsen. Trouwens, dit voorjaar is er wel een nieuwe merel gekomen, want van het eindeloos herhaalde deuntje van de oude werd ik 'tureluurs'!

    BeantwoordenVerwijderen