Pagina's

27 maart, 2009

MEEGROEI HEKKIE





Een bevriende slotenmaker stuurde dit prentje met het verzoek er eens goed naar te kijken en er iets over te noteren. Wat ik zie is een stukje Beukenhaag aan het eind van de winter met een kleine variant van de Hedera aan de voet. Beiden voelen zich kennelijk prettig in de kalkrijke grond. Het lijkt er op dat de haag ooit bedoeld is geweest om vee binnen dan wel buiten te houden. De haagbeuk-loten blijken ooit geplant langs een nogal forse afrastering waarvan de restanten met de struik meegegroeid zijn. Ik vermoed dat de paal uit een eik komt en het stuk staal een kwart van z'n gewicht verloren heeft. Verder zit er nog een geheimzinnig kort stukje hout aan waarvan de bedoeling mij ontgaat. Wonderlijk is ook dat de restanten op hun kop lijken te staan!

Misschien is het helemaal geen 'meegroei hekkie', maar een door 'afvaltoeristen' gedumpt stuk oude afrastering op het erf van een 'bijklussende ex van SITA' in het vertrouwen dat het ooit weer bij Corus in de kroes verdwijnt en er nieuwe sloten of sleutels van gemaakt kunnen worden.




3 opmerkingen:

  1. Geniaal, vooral die link naar afval-land! Nu weet ik eindelijk de oorsprong van het versje;
    Wie gaat er mee naar Engeland varen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ?? Je hebt het over 'het stuk staal', maar wat ik zie (extra duidelijk bij het vergroten van de foto) is gewoon een gebogen tak die er tegenaan geleund is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Potverdorie, dan heeft die slotenmaker er niets aan!

    BeantwoordenVerwijderen