Pagina's

31 maart, 2009

BUITENBEELDINBEELD.NL






De fotograaf wordt niet genoemd, jammer want het is de eerste foto die ik onder ogen krijg waarbij de door mij verfoeide 'ramp' iets toevoegt aan/in het totaalbeeld. Het blijft natuurlijk een onding dat veel te dicht op mijn werk staat, maar vanuit dit camerastandpunt versterkt het de lijnen en is het ondergeschikt aan het beeld.
De foto staat op een pagina die ik nog niet kende: www.buitenbeeldinbeeld.nl , de tekst bij deze foto is van mijn eigen site overgenomen. Nergens kan ik vinden wie de opdrachtgevers tot het maken van deze (niet complete) inventarisatie zijn. Het lijkt mij een particulier initiatief.
Ik weet niet of ik wel dan niet blij moet zijn met deze vorm van inventariseren, omdat er gebruikt gemaakt wordt van bronnen die betrouwbaar kunnen- maar niet behoeven te zijn.
Beelden, maar ook woorden gaan een eigen leven leiden. Bij mijn werk staat bijvoorbeeld: "Monument voor een verzonken stad door Berend Peter Hogen Esch, 1982 uit de serie Dwazen denken te beschermen".
Ik heb nooit een serie gemaakt, slechts twee beelden met die (sub)titel, meer niet.
Maar dat er iets op een rij gezet wordt juich ik toe, de gemeente Amsterdam heeft dat in het verleden nooit gedaan.



≤≤≤≤≤≥≥≥≥≥

2 opmerkingen:

  1. Dag Berend Peter Hogen Esch,

    De fotograaf wordt niet genoemd omdat de maker van de site en fotograaf één persoon is, mijn persoon. De naam en het email-adres staan onderaan iedere linkerkolom.

    Het is inderdaad een privé-project, begonnen en gaande als oefening in fotografie. Toen later webruimte ter beschikking kwam, werd het idee geboren de foto’s on-line te zetten. Dat is zonder informatie te kaal, en er is gezocht naar gegevens over naam, jaartal, maker en verhalen over het kunstwerk. Verschillende kunstenaars hebben gereageerd en correcties of aanvullingen aangedragen, ik begrijp dat u graag de toevoeging over een serie verwijderd zag ?

    De inventarisatie is inderdaad nog lang niet af en zal op korte termijn ook niet gecompleteerd (kunnen) worden. Een heerlijk idee overigens, dat ik hier nog jaren (eigenlijk ‘tot in lengten der dagen’) mee bezig kan zijn.

    met vriendelijke groet,
    de webmaster en fotografe van de site www.buitenbeeldinbeeld.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een uitstekend privé-initiatief, deze website! Ik heb genoten van het bekijken van de beelden van allerlei mij bekende kunstenaars (aan de vele anderen ben ik nog niet toegekomen). Het zou inderdaad een fascinerend levenslange opdracht kunnen zijn om dit project voort te zetten, als je er daar de tijd voor hebt.

    BeantwoordenVerwijderen