Pagina's

28 juli, 2009



V I J F E U R O C E N T M A L T A







Soms kan ik als een kind zo blij zijn, een paar euro voor een product uit de tuin doet mijn hart al sneller kloppen, maar als er bij de muntjes in de brievenbus er eentje zit die ik nog niet heb is de dag helemaal goed! Vandaag gooide iemand voor een bakje pruimen a 1 euro een hele reeks muntjes in onze kluis en tussen die muntjes zat er één die ik nog niet had: een vijf euro cent uit Malta!
En dat op de dag dat we in het Brabants Dagblad kunnen lezen dat de huis-verkoop van eieren, groenten en fruit vooralsnog in deze provincie niet aangepakt zullen worden! Dubbele pret dus!
En voor de oplettende ambtenaar: we hebben vandaag de vijftig euro gehaald! En dat na net een week verkoop van onze pruimen, niet van een bogerd vol, maar van één boompje dat ik zelf dertig jaar geleden in de grond zette!
Vijftig euro is nog geen 10 euro per dag, binnen twee dagen is de boom leeg en gaan we snoeien. Volgend jaar zal de oogst nihil zijn, omdat fruitbomen om het jaar vrucht geven.
Ik hoop dat de oplettende ambtenaar ook dat ziet.

OOO
OO
O

2 opmerkingen:

  1. Ja, onze appelboom die ons vorig jaar van emmers en emmers vol appels voorzien heeft draagt nu welgeteld negen appeltjes. We kijken alweer uit naar volgend jaar: appelmoes, appelflappen, appelsap etcetera. Gelukkig laat onze (doornloze) bramenstruik ons nooit in de steek en hangen de takken kromgebogen van alle vruchten! Dat wordt weer jam maken! Groetjes Shirley (niet diegene van lang geleden hoor).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Appelwijn kan je ook nog aan het rijtje toevoegen! Die wordt bij mij meestal prima, soms te zuur! Zet maar eens appelwijn in de Google zoekbalk hier rechts boven. Leuk dat je reageert op mijn stukjes.

    BeantwoordenVerwijderen