Pagina's

24 juli, 2009

'Leuker kunnen we het niet maken'




'Leuker kunnen we het niet maken', een slogan die de belastingdienst al een poosje gebruikt. 'Maar moeilijker wel' zou er achter mogen komen te staan!
Ook wij verkopen aan huis eieren, en alles aan groentes die we teveel hebben en in het najaar de noten van onze vijf bomen. Wij doen dat omdat wij het niet kunnen aanzien dat die moeizaam geteelde producten verrotten. Ook verkoop ik wel eens een nestkastje of tuinmeubel gemaakt van afvalhout. Van de opbrengst koop ik voer, zaad en gereedschap. Bram Bostelaar verkoopt zijn eieren voor 1,25 euro, wij vragen en krijgen 2 euro per doos en zelfs dan moet de opbrengst van de groenten bij het 'kippenpotje' om de kippen 'selfsupporting' te maken. Een jaar of wat geleden heb ik voor de lol eens bijgehouden wat er zoal in mijn potjes kwam, het was een goed jaar, maar de duizend euro die de woordvoerster bij het Ministerie van Financiën noemt in het artikel haalde ik bij lange na niet. Ik deed en doe het voor de lol en wil het graag zo houden.
Het is diep treurig, de wereld verkeert in een diepe recessie, de grote boosdoeners krijgen miljarden (door belastingbetalers opgebrachte ) steun en gaan dan vaak alsnog failliet en de 'Dienst' bedenkt een plan om de 'huisverkoper' zogenaamd te helpen. Ik geloof er geen barst van, Janneke moet zelf maar eens de cijfertjes loslaten en het buitengebied in om te ontdekken waar het werkelijk om gaat.


€&€


1 opmerking: