Pagina's

26 juli, 2009

T r o u b l e s h o o t i n g




Gisteren belde mijn randdochter, ze had een technisch-probleem waar ze niet uitkwam. De stortbak van haar Water Closet (wie gebruikt dat woord nog) wilde niet meer vollopen. Het probleem speelde al langer, maar openbaarde zich in volle omvang na een week afwezigheid. Zij maakte de aan- en afvoerleidingen los en haalde de bak van de muur, demonteerde de inhoud en constateerde dat e.e.a. nogal vuil was. De losgehaalde onderdelen legde ze een uurtje in een ontkalkend middel en zowaar kwam er daarna wat meer - maar niet genoeg - water door. Dat was het moment om mij te bellen en aan de hand van een achttal foto's mij te laten zien waar het om ging. Haar vraag was, waar ze zo'n onderdeel zou kunnen kopen. Mijn antwoord was dat die onderdelen waarschijnlijk niet te koop zijn en zo ja dat het voordeliger zou zijn een nieuwe stortbak te kopen. Maar ook dat ze kon proberen de oude onderdelen nog beter schoon te maken door ze een nacht in de ontkalker te zetten. Vanmorgen belde ze mij voldaan op: ze had de boel weer in elkaar gezet en kunnen zien en horen dat de stortbak zich binnen twee minuten weer vulde! Dat had ze nog nooit in dat huis meegemaakt. Zij blij, ik ook blij dat ze het voor elkaar gekregen had.
Haar volgende vraag
:
"Mijn koudwaterkraan van de douche moet ik heel sterk dichtdraaien, anders blijft hij druppen. Het zal wel met het leertje te maken hebben maar hoe kom ik daar bij?" Wat voor kraan heb je vroeg ik (ik was het echt vergeten), anders weet ik niet wat ik je moet zeggen. "Stuur me even een foto, dan weet ik waar je het over hebt." En die foto, met de iPhone
gemaakt tijdens ons gesprek, kwam zo binnen. Drie jaar terug nog een fenomeen, nu als was het de gewoonste zaak van de wereld. "Wip het rood/blauw plastic uit de knop en je zult een schroef zien", kon ik aan de hand van de foto zeggen. "Tja, dat moet je nu maar net weten Blij dat ik een randpappa heb die mij dat kan vertellen". Ik ben blij met een dochter die niet te beroerd is het probleem zelf vasthoudend op te sporen en vervolgens op te losseen; dat heeft ze van haar pappie en randpappie! Een meid om trots op te zijn!.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten