Pagina's

21 juli, 2009

1e M E E R K O E T - KUIKEN !




Vanmorgen zag ik kleur in het Meerkoet nest. Eén of twee kuikens waren uit het ei gekropen. Helaas is voor dit soort opnamen mijn kleine camera niet echt geschikt. Al eerder had ik op internet een prachtige foto van een kleurrijk jong gezien. De vraag is of die felle kleurtjes eventuele vijanden af moeten stoten of de zichtbaarheid van het kuiken moeten vergroten. Voor zover ik weet verdwijnt die pracht binnen een aantal dagen of weken.




4 opmerkingen:

  1. De kleur van het meerkoetje op het nest herken ik, maar die van het eenzaam zwemmende meerkoetje ?? Is die kleur wel echt ?
    Is het niet (te) laat in het seizoen dat er nu nog meerkoeten geboren worden ?
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Berend
    Is geen probleem
    Ik zag het al staan met link dus prima zo
    Gr carel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Th. De meerkoeten broeden t/m augustus, het is dus niet laat.

    Carel de fotograaf:"De kleuren komen inderdaad erg fel over maar kloppen wel".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. How beautiful! Ik hou zo van deze vogeltjes (ik heb je site in een meerkoet search gevonden).

    Prachtige fotos. Bedankt.

    -Jill

    BeantwoordenVerwijderen