Pagina's

21 oktober, 2006

Rot, rottig en rotgevoel. Rotten, rottenness and a rotten feeling.




Zo rot als deze kweepeer hoop ik niet dat m'n Macje is. Volgens Ronald m'n Apple dealer komt alles goed. Hij zei het vaker en had altijd gelijk. Helaas gaat hij een nieuw avontuur aan: een 'Kookstudio' daarvoor kocht hij een oud schooltje en speelt nu de bouwvakker.

I hope my Mac isn't as rotten as this quince. According to
Ronald, my Apple dealer, everything will be fine. He's told me that before, and he was always right. But now he's started on a new adventure: a 'Cooking Studio'. For that enterprise he's bought an old school and is now playing at being a construction worker.

De problemen met m'n blog gisteren zouden bij Firefox gezeten kunnen hebben. Incluis de vreemde geluiden die opeens uit m'n speakers kwamen. Gelukkig was Lindsey getuige anders zou ik mijn eigen wijn de schuld hebben gegeven. Het was ronduit eng om te horen. Veel erger dan die walgelijke Smileys kunnen voortbrengen. Het vreemde is dat er geen foutmelding komt maar alleen de melding dat het programma er plotseling mee gestopt is. Vandaag b.v. wilde ik een brief aan de N.R.C. schrijven, ik open Pages, tik twee letters en....... weg is Pages. Gestopt. Dan maar Windows WORD, precies hetzelfde!!! Die brief moet ik nog steeds maken.

The diagnosis was that the problems with my blog yesterday may have originated in Firefox, including the strange grinding sounds that started coming out of my speakers. Fortunately I had a witness in Lindsey, otherwise I would have blamed my own wine. Quite frankly, it was scary to hear. Much worse than the sound made by those ghastly Smileys. The strange thing is that I got no 'fault' message, only a notice that the programme had
unexpectedly stopped. For instance, today I want to write a letter to the NRC (newspaper) so I open Pages, type two letters and .....Pages disappears. Stopped. So I try Windows WORD, with exactly the same result!!! So that letter has yet to be written.

De problemen bij Lindsey zijn totaal niet te plaatsen, maar ontstonden (?!) toen ik mijn externe HD bij haar in plugde, om te zoeken in de oude iPhoto libery naar een bepaalde foto. Haar iPhoto is totaal van streek, oftewel de bib. is foetsie. Maar ook alle bookmarks bij Firefox zijn verdwenen en zo nog wat zaken. Ik heb er slecht van geslapen.

Lindsey's problems are totally inexplicable, but started (?!) after I plugged my external HD into her computer, in order to look for a certain photo in the old iPhoto Library. Since then her iPhoto library has gone haywire, or rather the whole library has disappeared. But also, all of her bookmarks in Firefox have disappeared, and more of that kind of thing. As a result, I slept rather badly last night.

Ik heb TextWrangler binnengehaald, er ook de eerste zin van dit stukje op gemaakt en hierin gezet, maar moet nog uitvinden wat het voordeel er van is.

I downloaded
TextWrangler, made the first sentence of this piece on it and inserted it here, but I have yet to discover what I profit by this.

Vooralsnog moet eerst deze machine en die van Lindsey weer goed draaien, daarna kunnen wij weer naar hartelust klooien met nieuwe progjes.

For now, this machine and Lindsey's one has to be back in working order, and after that we can play away with new progs. to our hearts' content.


Maar jouw belangstelling en zoeken naar oplossingen Jolie, doet ons goed.

Die kaak van jou is binnen zeer korte tijd weer de oude! Wat een plaatje!

But Jolie, we are heartened by the interest you take and by your search for solutions.
Your jaw will be its old self in no time! What a picture!



3 opmerkingen:

  1. Zo'n mooie Apple-dealer-site en dan Kookstudio beginnen... ;-}! Ik hoop dat hij je toch nog met je mac kan helpen.

    Bij weirde geluiden (en wegvallende bestanden) zou ik ook aan de Disk denken. Ooit had ik een disk die klonk als een nagel over een bord... :-( Heb hem nog lang laten zitten... Maar het was altijd russische roulette met bestanden. Iets te groot bestand: "nagel over het bord." Weg bestand. Een Harddisk from hell.

    Ik heb expres eerst vanavond nagedacht over wat je schreef: het klinkt als software waar ik ook mijn vraagtekens bij heb.
    iPhoto kopieert soms zoveel bestanden: ik gebruik het niet. Niet echt Mac-trouw om iPhoto niet te gebruiken, maar ik vind het zo oneconomisch om hele mappen met foto's drie keer te kopieren. (ik gebruik alleen Photoshop.) Waarschijnlijk zijn Lindseys foto's nog wel èrgens, maar kan iPhoto 'zijn kopie' nergens vinden. Niet Lindseys 'schuld,' maar van iPhoto.

    Voor Bookmarks gebruik ik nog steeds....: Mac IE. Mijn software crasht (!) als ik iets anders gebruik en de bookmarks organiseer. Ook met Safari. (ik dacht dat het aan mij lag..)
    Safari crasht bij mij dagelijks (heel vervelend als je net iets typt) Firefox is stroperig. Word doet bij mij de idiootste dingen. Crashen, niet meer opstarten. Ik accepteer het als "Oh ja, dat is Word..." Waar is BBedit..?" ;-}
    Misschien heb je problemen die ik ook dagelijks tegenkom, maar omzeil door stukken te typen en saven (gewoon alsof het een typmachine is,) in BBedit / TextWrangler, en dan te kopieren en plakken in een ander programma..
    Misschien is er ook echt iets met je Mac, een systeemconflict, of tòch de Disk.

    Vroeger, met OS 7, 8 of 9 had ik tips gehad, maar nu tast ik ook in het duister... :-}

    Edwin vind het allemaal nog steeds geweldig.. "OOOH kijk je kunt met de Mac..... Bluetooth.. Telefoon.. Dat kan niet onder Windows op mijn PC..."
    Dat soort commentaar weerhoudt me ervan het ding uit het raam te smijten... ;-)

    En Dankje voor de goede wensen met de kaakperikelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even een snelle reactie, want pas net thuis: jammer dat het nog niet goed is. Het ergste lijkt me dat je niet weet waar het aan ligt. Heb je je externe disk al eens op virussen of spyware gescand? Ik weet dat de kans bij een Mac minimaal is, maar toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. As soon as Emily has sat her Biology exam, I will ask her what she thinks. She is the computer genius around here. Sounds nightmarish.

    BeantwoordenVerwijderen