Pagina's

12 oktober, 2006

Problemen




De problemen met mijn iMac zijn groter dan ik dacht. Ik was bijna klaar met mijn blog voor vandaag toen Firefox er mee ophield, weg al mijn werk. Na opnieuw openen was hij sneller foetsie dan opgekomen. Dan maar een nieuwe HD erin, het WERK moet even wachten.
Deze tekst is gemaakt op de G5 van Lindsey.
Ik hoop tot spoedig.

Ja, en wat is meer, mijn hele engelse vertaling van de walnoten (maar ook alleen die van de walnoten) die al lang ge'published' was -
inclusief een paar toevoegingen in de nederlandse tekst - waren opeens verdwenen. Alleen de oorspronkelijke tekst bleef over. Hoe kan dàt nou?! Dus moest ik opnieuw aan de gang.



3 opmerkingen:

  1. Wat vervelend! Maar wel fijn, straks, een mooie schone schijf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kort geleden had ik voor de 2x keer problemen met mijn iMac; omdat ik zelf helemaal niets kan en durf, heb ik de helpdesk van Macsupport gebeld. Zij kenden het probleem niet, maar adviseerden mij via het schijfhulpprogramma (EHBO) te kiezen voor "herstel volume". Dat deed ik en mijn computer doet weer alles !
    Is dit advies voor jou wat te simpel ??
    thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke maar ook ontroerende Mac-geschiedenis..! Een snoepje, zo'n oude machine als de 165c van Marion, wat mooi dat je hem in ere hebt gehouden.
    En ja, die (Disk?- OS?)problemen, ik werk ook al sinds 1993 met Mac's (daarvoor PC's, atari en C64) en wat me opvalt is dat het oplossen van problemen steeds moeizamer lijkt te worden. Vroeger (OS7 en 8) kon ik bijna alles restoren met utilities als Norton of schijfEHBO, en nu lijkt complete OS-herinstallatie en het maken van dagelijkse backup (ik doe het ook niet.......) de enige optie. Ik ben heel benieuwd naar dat nieuwe OS, de opvolger van Tiger, met die "history/restore"-functie. Niet dat jij daar nu iets aan hebt BP :-} En dat is natuurlijk ook geen remedie tegen de kapotte disk..

    BeantwoordenVerwijderen