Pagina's

27 oktober, 2008

R E C E S S I E




Op zoek naar de laatste noten op de dijkhelling zag ik een rond schijfje liggen, schoongespoeld door de regen van de laatste dagen. Ik zie wel vaker schijfjes liggen, maar meestal heeft het niets met geld te maken. Vandaag schemerde door het laagje klei een mij bekend portret, Wilhelmina de grootmoeder van onze Beatrix op een cent uit 1948. Een muntje van slechts 60 jaar geleden, voor beginnende pubers van een onbekende eenheid, de gulden, oftewel de Hlf. De Hollandse florijn, of Fl. Dat soort mooie afkortingen ben ik voor de Euro nog niet tegengekomen. Ik hoop dat deze vondst een voorbode is, een geluksmuntje dat laat weten dat leeggezogen potjes weer gevuld zullen worden en dat de financieële wereld tot inkeer komt.



$$$$mist u iets?$$$$


.

1 opmerking:

  1. Mooie vondst. En dan te denken dat het tig jaren geduurd heeft voordat het muntje naar de oppervlak gekomen (dit keer door de turbulentie op aarde i.p.v. in de aarde?), en door jouw scherpe ogen gespot is!
    Soms zou ik bijgelovig willen zijn.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen