Pagina's

07 oktober, 2008

NESTEILAND voor MEERKOET




Het drijvende eilandje dat ik vorig jaar maakte voor de Meerkoet heeft een paar zomerse depressies niet doorstaan. Het lag meerdere malen ondersteboven en uiteindelijk heeft het net waar de kurken - bedoeld als drijflichaam - in zaten, het begeven. Voor wij op vakantie gingen haalde ik het uit het water; het zat vol met mosselbroed en andere schelpjes. In een poging het eiland meer draagvermogen te geven heb ik het restant van het oude eiland op een plaat Tempex gemonteerd. Bij die werkzaamheden ontdekte ik tussen alle mosseltjes iets vreemds, bij nadere bestudering blijkt het een kies te zijn van, waarschijnlijk, een schaap. De kies moet door de meerkoet opgedoken zijn in de veronderstelling dat het een lekker hapje zou zijn, of vanwege de kleine mosseltjes. Morgen ga ik het nieuwe eiland in het water leggen en verder aankleden met vers wilgenhout. Op de foto beproef ik een oude methode: zand en lijm gelijk opbrengen in de hoop daarmee het tempex op een strandje te laten lijken, maar vooral om de Meerkoet meer houvast te geven.





Wordt vervolgt.



1 opmerking:

  1. Wat lief dat je weer een nieuwe maakt.. ik ben benieuwd of het goed drijft,en of de familie waterhoen zich er zal vestigen :-)
    (ik moest zelfs Googlen wat Tempex precies was, kende het woord wel, maar geen idee wat het technisch gesproken was ;-))

    BeantwoordenVerwijderen