Pagina's

10 oktober, 2008

B R I L L E N

(spciaal voor Th.)



Ik was eens een jongetje met haar maar zonder bril, zo rond mijn veertiende denk ik kwam de eerste. Zo'n typisch jaren vijftig geval met een van zwart naar blank verlopend montuur. Daarna een veel te zwaar volledig zwart montuur, ik weet niet zeker of het op beide foto's dezelfde is. Vervolgens onder invloed van de tijdgeest en vrienden de stap naar de Ray-Ban 'piloten' bril. Van dat model heb ik er een paar versleten, omdat ik met lassen en slijpen vaak vergat een beschermbril op te zetten! De glazen zaten dan vol met ingebrande spetters, maar liever in het glas dan in mijn ogen. Vanaf de laatste Ray-Ban heb ik mijn brillen bewaard, grappig om te zien hoe de glazen steeds kleiner werden. De onderste is mijn nieuwe randloze bril met kunststof glazen, ik denk niet dat die ook tien jaar meegaat zoals zijn voorganger.



*


1 opmerking:

  1. Dank je BP en leuk die foto's van jou. Ik zie wel een groot verschil tussen de foto's van vóór en ná die met de bontkraag (foto 5), van netjes en serieus naar meer rebels en speels. Maar dat speelse zit er ook al in op foto 1 !
    th.

    BeantwoordenVerwijderen