Pagina's

20 mei, 2008

W E R K P L E K






A F W E R K P L E K




Er staan veel krukjes, bankjes en stoelen in mijn atelier. Er is er slechts één die ik gebruik om op te zitten. Het is een namaak Thonet waarvan we er ooit op de Rozengracht in Amsterdam vier kochten als eettafelstoel. Veel geld hadden we toen niet en deze slecht in elkaar gezette stoelen konden we net behappen. De enig overlevende is mijn zetel aan 'mijn buro' in de werkplaats. Op die plek verzamel ik mijn inspiratiebronnen, houtmonsters en mijn dierbaren. Ik gooi er neer wat ik niet wil vergeten of kwijtraken. Deze plek moet ik zo nu en dan even doorlopen, schiften en schoonmaken. Vandaag heb ik daarmee een begin gemaakt, het buroblad laat weer lege plekken zien.
Aan de foto's aan de wand verander ik niets er komt hooguit wat bij.
Aan de muur hangen dingen die ooit behoorden aan mijn vader of Marion en haar moeder maar ook gewoon attributen die iets voor mij betekenden. Een foto van mijn moeder, Skyllas en Lindsey. En niet onbelangrijk, krantenfoto's die laten zien wat de ene mens de ander aan kan doen.
Een plek van en voor mijzelf.


*


4 opmerkingen:

  1. Een geweldige plek met een voelbare geschiedenis; 'a room of my own'.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het is een mooie plek/plaats! Je zou zo'n foto aanklikbaar kunnen maken en er zo een hele website uit kunnen opbouwen, met links naar allerlei aspecten van je leven en je werk..!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ jolie, bedoel je het aan kunnen klikken van delen (foto's of andere elementen)uit de foto's? Is een leuk idee, maar ik weet niet of dat binnen de Bloggermogelijkheden kan. Waarschijnlijk moet ik dat dan elders maken en importeren, misschien dat Spinsister daar een makkelijke tool voor weet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja precies, dat bedoel ik, dat je elementen uit het beeld van je werkplek aanklikbaar maakt, bijv. de voorwerpen of foto's aan de muur, of objecten die er staan of liggen en dat je dan bijvoorbeeld tekst of een ancedote te lezen krijgt..
    Je Sista zegt vast: Dreamweaver! (een andere tool zou ik niet weten :-) hooguit een versie van ImageReady die "vroeger" bij Photoshop zat.)

    BeantwoordenVerwijderen