Pagina's

25 mei, 2008

TOUMANI DIABATE







Een week geleden zaten we in de Willem Burger zaal van De Doelen, dat concert-en congresgebouw te Rotterdam, waar meer foyerruimte inzit als dat er zalen zijn, krijg je de indruk. Naar een bescheiden concertzaal moeten lopen door een verder bijna verlaten gebouw met drie etages is niet bepaald sfeerverhogend, maar wel sfeerbepalend. Gelukkig maakte de muziek veel goed. Ik had één cd van Toumani Diabaté een fantastische kora speler uit Mali, maar wat voor instrument die kora nou eigenlijk is was mij niet echt duidelijk en foto's zeggen dan ook niet altijd alles. Hij gaf na het optreden een verhelderende uitleg over het instrument en hoe erop te spelen. In de tekst hierboven (aanklikken) staat een precieze omschrijving.
Het spel is via de link te horen.



#



3 opmerkingen:

  1. Was benieuwd naar de muziek heb een cdtje van hem gekocht vanmiddag The heart of the moon met ali farka toure erg mooi. Altijd leuk om andere muziek te horen dan je gewent bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk Rob! Dat was ook mijn eerste cd,met bijdragen van Ry Cooder. Nu heb ik ook van een vriendin 'JARABI' over mogen schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi...! Uit Mali! ik zal het ook aan Edwin laten horen, die was eens in Mali..

    BeantwoordenVerwijderen