Pagina's

10 mei, 2008

Sant Pere Pescador







Ik heb in mijn jonge jaren wel eens een hengel vastgehouden, maar ik ben geen visser. Ik heb er het geduld niet voor. Maar een vis vangen omdat je anders niet te eten hebt, heb ik in Nieuw Zeeland nog gedaan. Vis eten doe ik wel, net als schelpdieren en inktvis.
Maar het kijken naar vissers en vissersbootjes doe ik met plezier. De ogenschijnlijke wanorde die op die scheepjes heerst is door de kleurrijkdom een lust voor het oog. En reken maar dat de schipper precies weet waar alles ligt.
Deze lagen aan de kade in Sant Pere Pescador, een klein dorp aan de 'Bay of Roses'. Het was er koud en nat maar daarom niet minder mooi.




4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie mediterane foto's! Maar, zie ik het geod, was het die dag niet zonnig in Catalunia?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @jolie, die dag en een heleboel andere dagen was het verre van zonnig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ôh, wat jammer zeg.. Aan de andere knat: het scheelt weer een hoop kansen op huidveroudering en zonafhankelijke huidkankers ;-} (Onder het mom van elk nadeel hep se foordeel ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die dag regende het juist met bakken uit de hemel! De hele kustmet leuke dorpen, Figueras, Cadaques, Roses etc. konden we nauwelijks zien, alles was een dichte grijze waas. Dit was slechts een kort opklaringkje.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen