Pagina's

23 mei, 2008

M E E R K O E T






Op 30 november 2007 schreef ik onder het kopje 'mosselen' over het vlotje dat ik maakte in de hoop dat een eend of watervogel er verder aan zou gaan bouwen. Ik vond er toen leeggehaalde mosselen op.
De afgelopen winter is het bouwsel een paar keer omgegaan, daarom heb ik er een extra drijver en meerdere takken aan toegevoegd. De oudere wilgentenen waren al aan het uitlopen, er zitten worteltjes en groene blaadjes aan. Gistermorgen zag ik voor het eerst dat er verder aan gebouwd wordt. Later op de dag zagen we er een meerkoet op staan die weg zwom toen wij naderbij kwamen. Voor ons de gelegenheid om snel op het bankje te gaan zitten en inderdaad kwam even later de koet weer terug en trok zich niets van ons aan en dat alles op drie meter van ons af! Er zit trouwens tussen het riet nog een nest, maar ik heb nog niet gezien of dat de zelfde is.



*


1 opmerking:

  1. Hee wat geinig, in het blog van je broer kwamen de meerkoeten ook al voor.. :-) Zijn ze daar zo schuw? In A'dam-Noord waren ze wat brutaler ;-) Zal wel aan de omgeving liggen ;-))

    BeantwoordenVerwijderen