Pagina's

08 mei, 2006

WERKDAG

8 mei
Er zijn mensen die beweren dat ik niet weet wat hard werken is, misschien hebben ze gelijk. Er zijn zelfs mensen die volharden te zeggen dat een man als APPEL nooit gewerkt heeft, nu rennen ze het zweet uit de naat om een werk van de man te bemachtigen. Te laat denk ik, het is onbetaalbaar geworden. Het is maar wat je als werk beschouwt. Werkloos ben ik nooit geweest, wel inkomensloos. Helaas kent de politiek die term niet.
Ineens was er de vraag om een paar tuinmeubels, twee tafels, twee bankjes en nog wat. Ik moest aan de slag, lekker. Het werk in de tuin moet even wachten.
In de VS staat een man aan de top die beweert de leider te zijn van het meest democratische land ter wereld. Die man is een lachertje en toch loopt de halve wereld achter die (hardwerkende) man aan, incluis onze eigen 'democrtatisch gekozen regering'. (De enige echte menselijke aktie die J.P.B. laatst ondernam was het stappen op een skate bord, hij ging meteen onderuit.) De paar mensen die het lef hebben zichzelf te zijn, en daarmee menselijk te blijven in de politiek moet je met een vergrootglas zoeken. Maar de beste stuurlui staan aan wal laten we dat niet vergeten. We lopen achter partijen aan en stemmen er soms op in de hoop op.......verandering. De roerganger verandert. de bemanning niet. De 'politiek' kan het anders willen, de ambtenaren stomen door zoals zij gewend zijn te doen.

9 mei
Gisteravond een portretje van Rita op de buis, die -spontaan- de haar ingefluisterde woorden uitsprak. Ingefluisterd door van der Linden, haar campagneleider. Voorheen bij Leefbaar of LPF. Het gaat nu slechts om het leiderschap van een partij, maar zij laat duidelijk weten -in- te zijn voor het grotere werk. Zij is klaar om de visioenen van Bolkesteijn uit te voeren. De massa zal haar -met alle liefde-toejuichen. Gerrit Komrij schreef er prachtige woorden over.
Ik geloof niet en zeker niet in politici. Zelfs hier in deze kleine gelovige gemeente waar voor het eerst sinds decennia de SGP buiten spel is gezet, gunnen de dames en heren elkaar het licht in de ogen niet. Van de drie nieuwe wethouders zijn er twee vrouw en dat zint die zwarte pakken garde van geen kant.
Maar genoeg gefulmineer, ik ga weer werken.

1 opmerking:

  1. Volgens mij weet je bij uitstek wat werken is, toch, als ik die enorme hoeveelheid werk op je site zie :-)
    Rita op de buis heb ik gemist -gelukkig ;-) In het begin had ik nog hoop dat de strijd tussen Rita en Rutte de VVD stemmen zou kosten, maar het lijkt er nu op dat iedereen met de 'uitzetdoos' (zoals een vriend van ons haar ns noemde) wegloopt.. :-S

    Oh en veel plezier met het maken van de meubels!

    BeantwoordenVerwijderen