Pagina's

19 mei, 2006

DORPSRAAD

Veen voor allen , allen voor Veen.
Sinds anderhalf jaar heeft Veen een echte, officiele Dorpsraad. In het bestuur zitten 9 mensen waaronder bovenstaande heren. De middelste is de grootgrutter die zo graag de RABOTAK aan z'n gevel wilde en z'n zaak op de 'biddag voor het gewas' vroegtijdig sluit. De rechter meneer heeft z'n schadeherstelbedrijf verkocht en baat nu het enige echte cafe in Veen uit. Het cafe heet, 'Cafe het ?'alwaar de maandelijkse raadsvergaderingen plaatsvinden. Het brilletje links zie ik dagelijks, hij zal ook in de bloemen zitten of gezeten hebben, dan doen bijna alle Timmermansen in Veen. De Veensen (zoals zij zichzelf noemen)houden niet van verenigingen (wat is de kerk dan?)maar zijn vrije mensen, vaak met een eenmans(vrouw)zaak en kom daar niet aan!
In anderhalf jaar tijd hebben zich dan ook maar slechts 40 mensen aangemeld als lid van de Dorpsraad. Vorig jaar al viel er een flyer in de bus met een oproep, nu dan dit artikeltje.Zal ik dan toch maar?
Toen ik de eerste 'agenda punten' zag zonk de moed mij in de schoenen. Maar ik ga mij toch maar opgeven; het is gratis en je bent niet verplicht naar de vergaderingen te komen.
Het getal maakt sterk.
Misschien kan ik ze helpen met de site:
http://www.dorpsraadveen.nl/
Hoewel...ik zou het alleen maar verpesten.
Voelt u behoefte als Sponsor toe te treden...ruimte zat.

5 opmerkingen:

  1. Ja.. moeilijk, maar zeker als je nu en dan kunt thuisblijven (het kàn zo verhit of oostduits uitpakken zoiets, al hoeft dat niet) is het vast de moeite waard. Al was het maar voor het getal of de site-hulp.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niets aan doen, aan die site! Toon en vormgeving passen toch perfect bij zo'n club? Wedden dat er binnen de kortste keren ruzie onderling is, en een groepje zich afsplitst? Of ben ik nu zo'n pessimist?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent vast geen pessimist Ochrid, zo klinkt onze bewonerscommissie al regelmatig; en dan is die zo'n beetje samengesteld uit bewoners die niet metéén beginnen te schreeuwen en of slaan ;-) Wat dat betreft heeft Ochrid wel gelijk dat hulp aan de site wat overbodig is.
    Maar af en toe vergaderen in een eetcafé lijkt mij weer best gezellig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat de site betreft heeft Och. gelijk, gewoon afblijven. Dat Oost-Duits begrijp ik in dit verband niet. Vergeet niet dat Amsterdam in, ik geloof zoiets als 16 Dorpsraden opgedeeld is. Helemaal te vergelijken is het niet, maar ook in A'dam klimmen banketbakkers hogerop.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, ja, nou, BP, die 16 dorpsraden hier zitten vol met mensen die heel OostDuits en of Kafkaiaans met statuten en regeltjes wapperen. Hoe dichter je zo'n raad bij de burger / buurt probeert te brengen, hoe meer de 'BuurtWetHouders' zwelgen in Belangrijkheid en Bureaucratisch Vernuft.
    In dit stadsdeel is Ruzie, Machtstrijd en Afsplitsing troef. In mn vorige stadsdeel had ik er nog sympathie voor, en deed ik erg veel 'voor de buurt.' (Net als de banketbakker, nou, daar lijstenmaker enz enz enz dan.) (We kregen) Stank voor dank natuurlijk, maar dat vond ik helemaal niet erg. Dit stadsdeel is erger, dat andere was nog sympathiek.

    Kortom: Dat bedoelde ik met immer dreigende oostduitse toestanden ;-)) Het is niet erg, zolang het je positieve energie maar niet opslorpt.

    BeantwoordenVerwijderen