Pagina's

02 mei, 2006

PERSPECTIEF

Soms maak je een foto om een heel andere reden dan waar je hem uiteindelijk voor gebruikt. We waren op weg naar onze kaasboerin in Genderen toen dit prachtige schoolvoorbeeld van perspectief opdook, maar dat zag ik pas op het scherm. Ik vroeg L de foto te maken vanwege het goed zichtbare verschil tussen geknotte- en niet geknotte wilgen. Afgelopen winter hebben we de mannen bezig gezien maar nu er een kant klaar is, is het pas een plaatje. Het is jammer van het groepje bomen aan de einder anders was het echt af!
Ik hoor het m'n docent nog zeggen, kies een verdwijnpunt en trek alle lijnen er naar toe. Hij had gelijk.
De groene kleur maakt het alleen maar duidelijker.
Het was vandaag weer een lekkere tuindag, eerst vanmorgen naar Volkel i.v.m. de RABOTAK en daarna de tuin in. De voorgezaaide suikermais in de grond gezet evenals de Japanse Andoorn die we voor het eerst gaan proberen.Moet erg lekker zijn. Verder Capucijners en peulen bij gaas gezaaid en stam doppers in de grond gestopt. En in het kasje de eerste tomaten uitgezet.
Als het vanaf morgen inderdaad echt warmer gaat worden zal het allemaal de grond uit spuiten.

De nogal fors uitgevallen letter van gisteren was geen opzet hoewel het er wel leuk uitziet, maar een niet te verhelpen fout. Ik heb zeker drie keer een poging gedaan de tekst tot normale proporties terug te brengen en in Compose zag het er ook goed uit maar in de browser bleef het groot. RA RA ? Voer voor deskundigen.


















9 opmerkingen:

  1. Je hebt een aantal keren: style="font-size:180%;">, daar zal het wel aan liggen.

    Inderdaad, prachtige illustratie voor het begrip pespectief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, ja, ik was aan mijn b**k aan het werken, en had eventjes niet bij m'n favoriete blogs gekeken, vandaar zo'n late reactie.... ;)

    Ik vind het héél bijzonder dat je aan Blogger-pagina's DW-code kunt toevoegen, dat vooropgesteld.

    Ik zie, wat Ochrid ook zegt, dat je aan een "span" een fontsize hebt gekopeld, en daarna een nieuwe "span" hebt gemaakt. DW heeft waarschijnlijk vergeten de "span" met de fontsize op te ruimen. Dat deed mijn oude DW-versie ook wel eens...
    Je kunt in code-view die regel "span style="font-size:180%;" eruit pleuderen ;) Dat móet het verhelpen ;)

    Oh en wat heb je die foto een mooie extra tint meegegeven, helemaal in stijl..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was niet in DW, dat was een vergissing van mij (ik haalde BP's site en blog door elkaar). Hij gebruikt de ingebouwde Blooger-editor. Maar in principe blijft het natuurlijk hetzelfde, als je tenmminste in die editor terugkunt en in de code kunt knoeien. Ach, wat hindert het, het is een leuk effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee, wat zie ik (andere Mac, OK, dat wel maar nog steeds Safari..) Het grote font is verholpen?

    Wat heeft Blogger dan een geavanceerde blog-editor, dat je er zulke code aan kunt meegeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat ik nu wat teveel heb weggehaald, ineens 2 font formaten in de tekst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt er drie, maar ik heb mijn reactie per ongeluk onder de asperges zelf gezet. Zie daar dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohja, ik zie het... Bij "Wij mochten deze.."

    Waarschijnlijk had je zo'n mooie grote kapitaal staan, en heeft de Blogger-html-editor daarvan de span-"afsluit-code" laten staan, en de "begincode" weggehaald, waardoor alles erna kleiner is, in plaats van 1 kapitaal met broodtekst. -Ofzoiets, ik zie daar inderdaad allemaal "span"s.

    Toch een HEEL mooi systeem, ik ben best jaloers ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah, mijn reactie typte ik tegelijk met Ochrid :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn eerste Spinsister lesje code was in Blogger, een poging om het template te veranderen, dat lukte wel, maar de verandering bleeef niet staan. Na safen en uploaden was ik terug bij af. Een slimmigheidje van de ontwerper.

    BeantwoordenVerwijderen