Pagina's

24 november, 2009

W I K I P E D I A PERIKELEN







Ik ben al een dag of tien bezig met het samenstellen van twee pagina's voor de Nederlandse Wikipedia en dat is minder eenvoudig dan het lijkt. Dat is maar goed ook, want ondanks de vrijwillige controleurs kom je toch nog veel fouten tegen.
Ik ben bezig met een pagina over Marion en over de B.O.E., omdat ik beiden mis in de online encyclopedie.
Ik denk dat ik de tekst redelijk op orde heb, maar voor aanvullingen en/of correcties sta ik open.
Illustraties toevoegen is een verhaal apart. Voor de B.O.E. heb ik een logo, ooit door Onno gemaakt, maar daarvoor kan ik geen licentie verstrekken.



Bij het stuk over Marion zou ik graag de nooit eerder gepubliceerde foto plaatsen van haar bij de schaaktafel plus stukken die ze ook ooit ontwierp.





Het zou leuk zijn commentaar/ aanvullingen op de tekst te krijgen en steun om de plaatjes te kunnen toevoegen.
Wie kan mij vertellen hoe ik dat kan doen?


Wie heeft er meer met het WIKI bijltje gehakt?

9 opmerkingen:

  1. Goede vraag Rob, kijk maar op WIKIPEDIA!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heb ik gedaan maar kon niets vinden maar ga nog eens kijken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ok heb het gevonden leuk, ik ga binnen kort voor het eerst zilversmeden om mijn eigen hangers en als dat lukt ook armbanden te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ik zou het kunnen doen bij een collega de daar cursussen in geeft, maar ik ga wat gereedschap aanschaffen en dan ga ik het thuis proberen om te kijken of het me alleen ook lukt. Nou heeft hij gezegt dat het niet makkelijk is en je het zeker niet moet onderschatten helemaal om dat ik er ook nog stenen in wil verwerken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kon de B.O.E.-pagina in eerste instantie ook niet vinden omdat ik de puntjes was vergeten. Misschien is het handig om een identieke BOE-pagina te maken die naar de gepunte versie verwijst? Of iets dergelijks? (Als het van die wiki-jongens mag, tenminste!)Tenslotte sprak je het uit als "boe" dus het zou me niet verbazen als meer mensen zonder puntjes gaan zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ de sista en Rob...
    wat het zo lastig maakt is dat wij het zelf soms zonder puntjes (LOGO) maar ook mét deden (B.O.E.doos)! Ik denk dat we er toen niet echt bij stil stonden.
    Er bestaat de mogelijkheid een doorverwijspagina te maken, zoals voor VAT. Ik ga dat proberen.

    BeantwoordenVerwijderen