Pagina's

06 november, 2009

Met dank aan Monique, Annemieke en Carine.



De tafel waar ik een deel van deze week aan gewerkt heb (zeker drie volle dagen), wordt morgen opgehaald. Het is de zoon van vrienden die er om vroeg en dus had ik een 'zacht' prijsje afgesproken. Ik stink er altijd weer in of liever gezegd, ik durf geen 'normale' prijs te vragen. Voor 'een appel en een ei' (€ 100.-) mogen ze hem meenemen en ik hoop dat ze er lang van kunnen genieten.
De tafel is op maat gemaakt 1600x1000x740cm/mm, gelijmd, geschroefd en geschuurd en liefdevol met rode hars gestopt en dat alles omdat 100 een mooi rond getal is.
Stel dat ik er twintig uur aan gewerkt heb, dan krijg ik 100:20= €5 p/u voor. en dat is dan exclusief materiaal en gereedschap.
Ik begin te begrijpen waarom ik nooit iets verdiende, maar ook waarom ik wat ik deed altijd leuk heb gevonden.
Vertel het vooral niet verder.



3 opmerkingen:

  1. is het om dat je het gisteren hebt geschreven of is het een test of we wel opletten???
    ik neem tenminste aan dat die maten mm moeten zijn in plaats van cm, ik bedoel 1600cm is 16 meter.
    groetjes
    je broertje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben blij dat er nog iemand in de familie kan rekenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Volgens mij zijn wij familie BP ;-)))))))

    Grapje hoor, (je snapt 't vast wel, met mijn weblogpreken tegen achternichtje Henderijn, die ik ook tegen mezelf, mijn vader en mijn neefjes zou moeten afsteken ;-))

    Nee, even serieus, schandaaaaaalig, je bent een dief van je eigen werk!
    Had ik nu maar enig commercieel talent, dan begon ik meteen een BP-galerie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen