Pagina's

23 november, 2009

S A M E N K L O N T E N

Om griep te voorkomen zo stelt de minister, kunnen we beter samenscholingen vermijden. Om een griepprik te krijgen worden we opgeroepen tot samenklonten.



Elk jaargetijde heeft zijn mooie en minder mooie kanten, kleuren en geuren Nieuw leven en afsterven volgen elkaar op. De zomer waar we met z'n allen vaak naar uitzien is eigenlijk maar een verlepte, dorre en veel te warme periode, alleen maar goed voor het rijpen van vruchten. In het voorjaar bloeien we met z'n allen op en genieten van het nieuwe leven. In het najaar vindt de grote opruiming plaats. Bomen raken hun blad en dode hout kwijt tijdens een storm of worden zelfs omvergeblazen. Bij de beesten komen alleen de sterksten door de winter.
Volgens sommigen is de mens het meest intelligente dier dat op aarde rondloopt, anderen beweren dat we slechts bezig zijn met kunstgrepen onze eigen soort in stand te houden.
Ik geloof niet in een God, maar ik geloof wel in 'De Grote Schoonmaak". Zo nu en dan moet de bezem erdoor omdat wij nu eenmaal niet zoals de Lemmingen uit onszelf de zee in lopen. Wij mensen behoren zo nu en dan ziek te worden en als we daaraan doodgaan is dat pech voor de familie, maar schept dat ruimte voor overlevers.

Al die preventieve zorg (bemoeizucht/het geven van vals gevoel van veiligheid) opgelegd door overheden die het zelf eigenlijk ook niet weten, maakt mij opstandiger dan ooit.
Onze westerse democratie (te vergaande regelgeving) is zover doorgeschoten, dat de dames en heren alleen maar bezig zijn zichzelf te vrijwaren van eventuele aansprakelijkheid die hen opgelegd zou kunnen worden. Met zorg voor de gezondheid van de burger heeft het weinig tot niets te maken.
Ik wil geen prik, heb er ook nooit een eerder gehaald en zal er in de toekomst ook geen 'laten zetten'. Als ik doodga aan welke griep of andere ziekte dan ook, zal dat zijn omdat ik in de herfst van mijn leven ben en niet voldoende weerstand meer heb om de winter door te komen.

En daar heb ik vrede mee.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten