Pagina's

28 november, 2009

PURPERHART en nog iets GEELS





Door het Purperhart ben ik bijna heen, voor zitting en rug had ik zelfs de goede maat niet meer. Gelukkig had ik nog wel iets anders, iets geels, maar ik heb geen idee wat het is. Ik had er eerder al plankjes van gezaagd. Het is niet zo fel van kleur als de Mahonia maar prachtig in combinatie met het purper. Op de bovenste foto een proefopstelling en verlijming van het onderstel. Het wit is van de houtlijm (het overtollige haal ik met een kwast water af) en is er makkelijk af te schuren.
Ook deze heb ik in de impregneerolie gezet waardoor de kleur beter behouden blijft, Het intense zal op den duur misschien wat teruglopen, maar grijs worden doet het denk ik niet. Wel als je er niets aan doet en het aan de buitenlucht blootstelt.

3 opmerkingen:

  1. Naast elkaar staan ze beeldig. Wie kent een welgesteld paar met een schattig tweeling?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. is het geel kleurige hout geen ramin hout ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Rob...ik denk niet dat het Ramin is, het is veel geler!

    BeantwoordenVerwijderen