Pagina's

12 november, 2009

M-GRIEP & Q-KOORTS



Vogelgriep, varkenspest, Q-koorts en Mexicaanse griep, de ene pandemie na de andere. Althans volgens sommige 'deskundigen' en gretig overgenomen door de pers. Volgens het stukje uit het BD hierboven is het H1N1-virus gevaarlijker dan andere griepsoorten, maar als je verder leest blijkt dat te slaan op het feit dat er relatief meer gezonde mensen aan deze mutatie doodgaan. Zesduizend mensen zijn er tot nu toe aan overleden, op een wereldbevolking van bijna 7 miljard. Waar hebben we het in godesnaam over?
De uitspraken van microbioloog Miquel Ekkelenkamp in dit stuk komen mij geloofwaardig over, dat in tegenstelling met onze 'Rijksdeskundige' de heer Roel Coutinho, een man die ik tot voor kort hoog achtte, maar voor mij totaal door de mand is gevallen. Niet dat ik het met alle uitspraken in het gelinkte artikel eens ben, maar waar is die man mee bezig?

Zakkenvullers; ik haat het woord, maar ik begin er in te geloven.

En dan die Klink, een man met voor zover ik begrijp geen enkele medische kennis, laat staan dat hij iets van geiten weet. Hij laat zich door deskundigen 'influisteren' en braakt braaf uit wat zij hem voorkauwen. Een eigen mening heb ik van hem nog niet gehoord.
Het wordt tijd dat in het zeer rijke Nederland het roer volledig omgaat en dan heb ik het niet over wat die blonde meneer uit het zuiden van het land beoogt, maar over het humane belang stellen boven het commerciële.

Dus geen ziekteverwekkende grootschalige agrarische-/ veebedrijven meer belonen met premies en subsidies, maar terug naar de basis van het gezonde gemengde bedrijf. Dat moet kunnen want er is een wereldwijde overproductie waar de politici mee schaken, maar de pion over het hoofd zien.



2 opmerkingen:

  1. (mijn reactie volgt nog, ben nu ZO moe, maar het is me uit het hart gegrepen!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij zegt: "Volgens het BD artikel hierboven is H1N1 gevaarlijker dan normale griep...". Dat zie ik niet staan. Ik zie de kop wel, maar daaronder een dik vet rood plakkaat: "Niet waar". Lijkt mij dus dat ze het met je eens zijn... :-)

    BeantwoordenVerwijderen