Pagina's

29 januari, 2009



QUOOKER COMBI




Dertien jaar geleden kreeg ik van een vriend een kokend water kraan genaamd QUOOKER. Het is natuurlijk niet alleen een kraan, maar een drie liter boilertje mét een kraan. Een héél bijzonder boilertje dat het water opwarmt tot 130˚en afgeeft op 100˚. Wij gebruiken het voor alles waarvoor kokend water nodig is, maar het meest voor koffie en thee. Een fluitketel hebben wij niet meer in huis. In die dertien jaar is één keer het koolstoffilter vervangen (moet eigenlijk om de vijf jaar) en begon recentelijk de keramische afsluiter te lekken. Die afsluiter wilde ik zelf vervangen maar de oude kreeg ik met geen mogelijkheid los. Als er dan toch een monteur moet komen laten we dan meteen overstappen op een QUOOKER COMBI, zo dachten wij. Een Combi verwarmt namelijk ook de warmwatertoevoer van de normale keukenkraan voor! En dat is heel handig als zoals bij ons de boiler ver van de kraan hangt, je hebt dan geen liters koud water meer voordat het warm wordt! Sinds dinsdag werkt de nieuwe zeven liter QUOOKER COMBI tot onze grote tevredenheid. Als service is bijna de hele kraan vernieuwd en kwam er een nieuwe inlaatcombinatie. Voor ons was dit de tweede zeer goede ervaring met de firma PETERI, genoemd naar de oprichter en bedenker van de kokend water kraan.


WAAROM?

(De geschiedenis in een notendop.)



Hoe het begon.

(Wat kunnen prototypes toch mooi zijn!)




Wees praktisch, neem een QUOOKER!



3 opmerkingen:

  1. Met zo'n geweldig ding in de keuken begrijp je niet hoe je het ooit zonder deed. Lekker vind ik vooral de lichte, zuivere smaak van de thee. Groente is zó klaar. Heel handig en tijdbesparend zijn de liters instant kokend water voor de pasta. Last but not least: bij dit vriesweer kan ik de blokken ijs in de vogeldrinkbakken buiten in no time omtoveren in water.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, wat grappig! Ik had het daar met mama al eens over gehad omdat wij op het werk (Sanoma) bij de keukenspecial 1 verlootten. Het leek me heel ingenieus, maar ik zou ook bang zijn om de warmwaterkraan aan te draaien en dan m'n vingers te branden. Maar er is mij verteld dat je dan voor het kokende water een extra knop of zo in moet drukken, klopt dat?
    V.

    PS Wat is er dan met de oude, 'gewone' quooker gebeurd?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al bijna 14 jaar zijn we een heel grote fan van eerst de quooker, nu van de combi én van het bedrijf Petri.
    En al die tijd, Vellah, hebben wij ons nooit aan het kokende water gebrand.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen