Pagina's

28 januari, 2009


Gewoon; mooi !


gemaakt begin jaren 90


Soms is het moeilijk, inhoudelijk iets over eigen producten te zeggen. Dit is zo'n geval, ik heb het met veel plezier gemaakt of liever gezegd samengesteld uit eerder gemaakte 'leuke vormen'. Ik zelf vind het louter decoratief, maar anderen zien er meer in en dat geeft weer vertrouwen.

Wat is het, wat zien wij er in ?
Een binnen bouwwerk en een buiten bouwwerk.
Een toren of meerdere torens ? Meerdere torens met toch wel duidelijk één grote, het middelpunt.
De buitenste ring, de 4 donker rode torens zijn even hoog en gedeeltelijk ingezaagd, de binnenste ring, de 4 witte zijn niet even hoog, zelfs gedeeltelijk afgeknot.
En dan het middelpunt, donkerrood met een grote licht rode bol.
Het beeld is fors en zwaar (totale lengte ± 1 m.), heeft iets majestueus en ook wel iets kerkelijks. Je zou er een minaret in kunnen zien.
Het beeld blijft boeien.
Gewoon; mooi !


***
**
*


8 opmerkingen:

  1. Your blog is most entertaining, very open and honest, and covers a great variety of topics. Always a joy to read. I am a Dutch expat, my writing skills is Dutch are somewhat rusty to say the least, that's why I hesitate to comment. Your life is somewhat reminiscent of my own brother's who has been surviving as an artist for more than 40 years now (pottery, painting) up there in the far north (Friesland). Currently we are hiding from the winter in Canada in sunny Buenos Aires Argentina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Keith, dat is heel leuk om te lezen, bedankt dat je de moeite hebt genomen te reageren op mijn oproep. Ik heb de www.hekkergalerie.nl gevonden, ook een zeer druk baasje zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je Canadese lezer gereageerd heeft! Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, maar zo zie je! Trouwens, Keith, je kunt rustig in het Engels reageren, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gekaapt van onder mijn neus! Onvervangbaar ook - een nieuwe 'folly' heb ik nooit hiervoor in de plaats teruggekregen.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het net een Oosters aandoend kasteeltje. Misschien door de kleurencombinaties. Heel erg mooi. Waar staat deze dan? Ik kan me niet herinneren dit bouwwerk eerder te hebben gezien.
    Maar ook je kleinere kunstwerkjes, zoals het prachtige resultaat dat bij mij staat en degene die je mama voor kerst gaf, doen hier wat mij betreft niet voor onder...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vellah, kom maar kijken !
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. La sagrada familia eerste wat in me op kwam toen ik het zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. La Sagrada Familia, niet slecht! Misschien ook een smalle, puntige versie van de Taj Mahal.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen