Pagina's

07 januari, 2009

IJ S P R E T



We liepen er langs en zagen het: een stuk ijs als een Fallus oprijzend uit een steigerpijp, toevallige erotiek, niet bedacht maar ontstaan door extreme koude. Je moet het natuurlijk wel willen zien. Dat bevroren water uitzet leren we op school, maar hoeveel het uitzet ontdekken we meestal pas als er iets kapotvriest, een buitenkraan, regenton, slot, waterpomp of radiator. Maar dat het uitzettende water zich zo manifesteert als in deze pijp zie je zelden. Mijn fantasie gaat dan met me op de loop, de erotiek neemt dan de plaats in van de natuurkundeles en ik zie een warme mond de top van het ijs van vorm doen veranderen. Vroeger als kind zoog ook ik aan ijspegels, maar warme gevoelens had ik daar niet bij. Nu kan ik niet onbevangen kijken zonder te fantaseren en weet ik dat er mensen zijn die het stukje prikkeldraad zelfs als een toegevoegde waarde zien.

O
/


7 opmerkingen:

  1. Prachtige foto!
    Prachtig in zijn eenvoud.

    De natuur geeft ons alles alleen voor mij persoonlijk hoeft het prikkeldraad niet. Maar als extra detail op de foto heeft het zeker een toegevoegde waarde.

    "prikkelend" verwoord overigens!

    G.J.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu, als beginnend studente aan de fotoacademie, nog anoniem.
    Daar gaat verandering in komen!
    Wait and see! Ik blijf u volgen!
    Het boeit me!

    G.J. > :}

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou zeg, dat van die erotiek gaat mij te ver, Timberman. Daar moet je man voor zijn, dunkt mij.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ G.J. Jij geeft mij het gevoel dat ik je moet kennen, aardig dat je mij met U aanspreekt, maar ken ik je?
    Waar kan ik werk van je zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ L. Daar hoef je geen man voor te zijn, maar een beetje fantasie doet wonderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Doet me denken aan de foto die we vorig jaar (of twee jaar terug?) maakten tijdens de (kerst?)wandeling, volgens mij bij Loevesteijn, van die pegel die omhoog stak uit een hek, als ik het me goed herinner. Een mooi plaatje, al kan ik niet zeggen dat ik er erotische gedachten van kreeg. Maar dat is misschien het verschil tussen mannen en vrouwen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, daar moest ik ook aan denken. Die was nog wonderlijker, want echt puntig als een ondersteboven ijspegel. Een mysterie hoe zoiets ontstaat.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen