Pagina's

25 augustus, 2006

MOLEST

Het toegangshek tot ons landje aan het water is niet meer wat het was.






Bij thuiskomst stond er een kort berichtje op ons antw. app. - Berend, het hek naar jullie landje is in elkaar getrapt, groet Frank.- Bij zo een bericht ga ik meteen kijken en jawel, het hek was niet meer wat het moet zijn. Bij het rechterdeel was ook de paal in de grond gebroken, daar moet behoorlijk wat geweld bij gebruikt zijn. Nou weet ik bijna zeker en ik niet alleen, wie de daders zijn, dat vermoeden wordt nog versterkt door de reactie van de beoogde daders en de resp. ouders in het dorpse roddelcircuit. Maar bewijs het maar eens! Bij een vorig akkefietje, waarbij ik de -wijk agent- betrok en ik ook niets kon bewijzen adviseerde hij mij min of meer het recht in eigen hand te nemen, (als er maar geen getuigen zijn!) Pa doet in bootjes, ik denk dat ik mijn legertje kabouters in moet schakelen en ze des-nachts met een boormachientje op pad moet sturen om hele kleine venijnige mottige gaatjes te laten boren, of een fikse pot STROOP leeg te laten lopen op hun stoep. Het hek heb ik vandaag kunnen herstellen. Dit had een klein, opvallend berichtje in de krant kunnen zijn, maar is het gelukkig niet.

2 opmerkingen:

  1. Frustrerend, die dingen. Je vader zou niet terugslaan, maar ik begrijp heel goed dat je dat wel wilt, al is het alleen maar om ze duidelijk te maken dat ze van andersmans spullen af moeten blijven.
    Hou het subtiel, je reactie, zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou nou, B.P., wees niet te snel met je oordeel. Al is men zo overtuigd van zijn gelijk omtrent wie de daders zijn van het een en ander, al te vaak blijkt de zaak uiteindelijk heel anders in elkaar te steken dan men kon vermoeden. Dat kan hier ook wel het geval zijn.
    L.

    BeantwoordenVerwijderen