Pagina's

19 augustus, 2006

KABOUTERS deel II


Een paar van die polyester paddestoelen heb ik nog, ze verhuizen regelmatig van de ene hoek naar de andere in de kippenren. Zo nu en dan maak ik ze schoon.De mallen heb ik ook gebruikt om gipsen exemplaren te maken voor Marions tentoonstelling * Mag het iets' meer zijn?* in 1993.



Marion had bedacht dat het leuk zou zijn om haar werk door kabouters te laten presenteren. Op een Poolse markt kochten we voor weinig geld drie prachtige tuinkabouters, waarvan wij er twee voor de tentoonstelling gebruikten. Een vissende-en jagende tuinkabouter. Daarvan heb ik mallen getrokken en een hele reeks in gips gegoten. De visser kreeg in plaats van een hengel een stok met een er aan bungelende lampion. In die lampion kwam een sierraad te liggen. Het jagertje kreeg een taak als wachter.

3 opmerkingen:

  1. Ja, Beer, dat bedoelde ik. Roept herinneringen op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ..deze kabouter wenst je een smakelijke verjaardag....!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, het is moeilijk om daar de juiste woorden bij te vinden.. mooi dat je de aandenkens hebt..

    BeantwoordenVerwijderen