Pagina's

12 augustus, 2006

Home made Wine....

Op 18 september 2005 zette ik (2x) 10 KG val- en raap appels op gisten. Bijna een maand later (2x) 20 Kweeappels en -peren.
24 juni 2006 bleek de appelwijn veel te zuur te zijn en wat kweepeerwijn moest worden veel te zoet. Ik besloot ze bij elkaar te doen.
Vandaag gingen we maar eens proeven, dat viel niet tegen, zeer fruitig maar niet te zoet!
Bottelen dus. Flessen spoelen in heet soda water en vullen.

We noemen het HUISWIJN.








Na het vullen de kurk en capsule erop.






Het Huiswijn etiket had ik al en hoefde ik alleen maar aan te passen en te printen.





En dan staan er 28 flessen te wachten om eerst naar de kelder gebracht te worden, maar daarna met kennersblik en pruimenmond gedronken te worden.






De wijn is niet te koop.

4 opmerkingen:

  1. maar wel een paar te bewaren voor als de randdochter langskomt!!! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een paar nog wel, ik zal m'n best doen maar je moet wel snel zijn.
    Maar morgen gaat er nog eens 25 liter in de fles maar dan zonder toievoeging van Kwee een pikkeltje zuurder dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk, het lijkt wel of je alles doet waar ik vroeger van droomde ;-) Mooi ook zulke eigen etiketten, zijn het een soort stickervellen? Wat handig dat het uit de printer kan..

    BeantwoordenVerwijderen