Pagina's

07 augustus, 2006

"Blijf van me Lijf!" oftewel: KPN act two!

Het heeft lang geduurd, maar nu weet ik het zeker: KPN verkoopt ons simpele zielen, onwetende burgers, maar ook de betweters zaken die ze niet waar kan maken.
Onze euforie over de herwonnen breedband verbinding duurde 2 dagen, toen lag de zaak weer plat. (Oorzaak: alweer de modemkaart in de 'wijk centrale')
Vanmiddag bekende de KPN monteur mij dat dat hele koperen KPN netwerk helemaal niet geschikt is voor die supersnelle verbindingen die ze aan bieden (en zeker niet in combinatie met ISDN), en dat we nog wel een jaar of vier de ons overkomen problemen zullen houden. Pas dan gaat de boel op de schop. Klaar zijn we!


Maar we gaan vrolijk verder.

Het jonge koolmeesje vond dat ik te dichtbij kwam en nam de afweerhouding aan, zo van: 'weg wezen jij!'
Nou was mij dat al eens eerder overkomen bij het vroegtijdig openen van nestkastjes, maar meestal is dat dan moe die je letterlijk wegblaast, maar die jongen kunnen dat dus ook! Ze slaan met de vleugels en blazen......PIEZZZUWWWWW!!!!!!

We zijn nog steeds vriendjes.




2 opmerkingen:

  1. Leuk, zo'n briesend meesje. Heel irritant dat gedonder met jullie verbinding, maar ik zou zo'n monteur ook niet zomaar geloven al heb ik vaker gehoord van problemen met isdn. In het begin kón je geloof ik helemaal geen adsl in combinatie met isdn krijgen. Maar waarom houden jullie die isdn aan? Voor een paar tientjes heb je een prima huiscentrale. Wij hebben die fase indertijd overgeslagen en zijn er we nooit rouwig om geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ...en ISDN heeft technisch gezien niets met ADSL te maken, gewoon kijken wanneer ze op den diek van die gele pvc pijpen ingraven waarin glasvezel komt, dan pas komt er de snelheid die hoort bij 2006....de meeste storingen komen dan ook omdat ze analoge centrales aan het ombouwen zijn naar digitaal...daar gaat het wel eens fout...maar verder blijft het een wondertje dat de wereld aan je voeten ligt door slechts 2 lullige koperdraadjes...toch?

    en Och...idd, ISDN is zonde van je geld...

    BeantwoordenVerwijderen