Pagina's

15 augustus, 2006

De laatste sapjes gebotteld........

Bijna een jaar lang hebben de sappen staan borrelen en rusten, bij het proeven tussendoor was het voorlopige resultaat niet altijd om over naar huis te schrijven. Te zuur en te zoet blijkt soms bij elkaar iets lekkers op te leveren. Een enkele keer heb ik een eerder gemaakte siroop toegevoegd zoals vandaag bij de rose. De tomatenwijn had al in een eerder stadium vlierbloesemsiroop toegevoegd gekregen en is daardoor bijna een dessertwijn geworden.






De etiketten print ik op een door Lindsey bij van Beek gevonden en gekochte zelfklevende inkjet-folie glossy weiss op A4 formaat. Het is het enige zelfklevende, glossy materiaal wat wij konden vinden. Voor een thuisprinter zijn er geen zelfklevende, glanzende etiketten te vinden. Voorheen gebruikte ik Avery adresetiketten maar die zijn zeer dof.
Het voordeel bij het gebruik van vellen op A4 formaat is dat ik dat direct uit iPhoto kan doen zonder mij te hoeven houden aan een maat, gewoon 9 plaatjes per pagina. Het nadeel is dat ik ze dan los moet snijden, d.w.z., tot het schutblad 4 sneden in de lengte, de rest kan met het snijmachine.






Morgen moet ik er in de kelder wat rekken bij maken zodat ik alles naar behoren kan bergen.


PROOST


O

3 opmerkingen:

  1. Het ziet er schitterend uit, van fles tot folie tot etiket en dan de sappige kleuren! Ik heb meteen maar een half glaasje Pampas del Sur ingeschonken -proost!- (Rosalie heeft al bij voorbaat de hik ;-)) maar ik denk dat jouw wijnen een stuk fruitiger of sappiger smaken.
    Dat glossy weiss folie is een goede tip, dat brengt zulk printwerk ineens veel dichterbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker! Ik kijk er naar uit.. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeer appetijtelijk, zowel het vocht als de etiketten. Ik moet altijd een beetje lachen als mensen het over 'een mooie wijn' hebben (bij een mooi stukje vlees), maar in dit geval is het heel toepasselijk.

    BeantwoordenVerwijderen