Pagina's

24 augustus, 2006

Even weg....


Een prachtig aangegroeide oester.



Lekker vliegeren aan het strand.



De gepekelde forel hangt te drogen.




De gerookte forel.


Soms wil je er even uit, soms moet je. Deze afspraak stond al maanden vast, maar kwam zeer goed uit omdat wij er even uit moesten. Slechts 4 uur rijden en dan in een prachtige omgeving en heerlijk eten. Een lieve vriendin die koken als hobby heeft, de Normandische oesters en kleine mosseltjes in hun eigen vocht met een beetje gember en een uitje, verrukkelijk.
Op het strand nog even uit de bol met m'n vlieger, paarden die aan de zilte zee ruiken en natuurlijk jutten. Drie met wier vergroeide plastic kratten zijn mijn buit. Goed voor onze eigen oogst.
Onze kokende vriendin had een rookdoosje aangeschaft. Voor haar hadden we een boek mee genomen over conserveren, vriezen, wecken en roken. Ergens in de delta kocht zij bij een forelvisvijver 4 forellen. Die visjes gingen levend mee in een plastic zakje achterin de auto. Het duurde minstens een half uur voor ze stil waren. In het boek stond dat het verstandig was de vis een uur in de pekel te leggen en dan te drogen te hangen. Zo geschiedde. Daarna in het rookdoosje op het gaspitje. Het resultaat was heerlijk.

4 opmerkingen:

  1. " Die visjes gingen levend mee in een plastrioc zakje achterin de auto. Het duurde minstens een half uur voor ze stil waren."

    Dat klinkt mij gruwelijk in de oren, maar het is vast allemaal erg lekker geweest. Ieder zijn meug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit heeft niks met jou te maken, BP, maar het ergert me wel en weerhoudt me er bijna van op sites als die van Blogger te reageren: ik wilde helemaal niet als Adriana antwoorden, maar een mens controleert niet altijd alles. Die naam is waarschijnlijk het gevolg van het feit dat ik vanmorgen op een Yahoo-forum heb ingeschreven onder een identiteit die ik jaren geleden voor bepaalde dingen heb aangemaakt, maar niet aan de grote klok wil hangen - en dat wordt dat "handig" voor mij bewaard. Ergerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. het water loopt me in de mond... ik ben dol op vis, Timberman.... :)

    en @ je sista: als ze wil kan ze volgens mij haar andere berichtje wel cancellen en reposten als 'je sista'.... :)

    BeantwoordenVerwijderen