Pagina's

02 maart, 2010







S T E M M E N




Morgen mag ik stemmen en zoals meestal bij gemeenteraadsverkiezingen zal mijn stem gaan naar een landelijke partij. Binnen onze gemeente heb ik dan weinig keus, de kleur van het rode potlood zal bepalend zijn. Even had ik de euvele moed te denken aan nieuw bloed in het politieke spel, maar ik ben bang dat ik dan voor een wolf in schaapskleren kies.
In Almere is de beer echt los. Terwijl de sluwe, geblondeerde vos zijn klauwen intrekt, gaan zijn jongen de straat op om te dreigen. 'Voorlopers van de stadscommando's van Wilders' noemen ze zichzelf. Een doodenge ontwikkeling en herhaling van wat zich eerder in Europa afspeelde.
Ik hoop dat de kiezers in Den Haag en Almere zich niet laten verblinden door die peroxidekop of zijn handlangers maar zich bewust zijn van hun geschiedenis en het gezonde verstand laten prevaleren.




Om het transparante karakter van mijn blog te handhaven zijn hier de speerpunten van de partij te lezen. Ik moet lachen/huilen om de loze kreten die op de homepage staan. Elk weldenkend mens weet beter, denk ik dan. Maar dat kan valse hoop zijn.




PS

En wat te denken van de kapitaalvernietiging (ook weer onze belastingcentjes, maar daar hoor ik geen enkele partij over) door de terugstap naar het potlood?

5 opmerkingen:

  1. Afgelopen Zaterdag reden we door Ermelo (Moeder woont nu in Barthimeus vanwegen haar zeer slechte zien) en Annie en ik knalden poltseling in de lag we zagen een bord met daarop -Stabiel betrokken Christenen- laat ik als dislect nu GEtrokken Christenen lezen.... (Dát was de blog van eergisteren...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke vondst dat prentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig blijft mijn hart goed op z'n plek zitten en zal het - ondanks alle politieke perikelen - niet op 't idee komen, een ruk naar rechts te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al Héél vroeg (Toen we nog in NL woonden) en naar de UK gingen hadden we de kinderen getrained, zodrá we van de boot rijden het eerste uur roepen zo hard je kan......... Papa Línks, Papa Línks
    Ik kán nooit meer naar rechts!!

    BeantwoordenVerwijderen