Pagina's

24 maart, 2010



BP schrijft...


M E E D E N K E N






We zitten midden in, of aan het einde van een crisis. Het loopt nog steeds niet lekker met onze nationale economie. In ons dorp, een dorp van handelaren is daar niet veel van te merken, bedrijvigheid alom. Maar zoals onze adviseur bij de bank ons vertelde: "ze laten het niet merken, ze eten gewoon een boterhammetje minder." Ook mijn 'handeltje' ligt plat. Ik heb dit jaar nog geen één nestkastje verkocht en het nestbouwseizoen is nu echt wel begonnen. Ik haal er zo nu en dan eentje weg, dan lijkt het op verkoop. Dat heb ik geleerd van mijn garagehouder. Helaas lijkt het bij mij niet te werken, sterker nog; de te koop hangende kastjes worden stuk voor stuk in gebruik genomen door krakers, de bordjes 'bezet' zijn niet aan te slepen.
Om de verkoop te stimuleren moet ik misschien wel een 'SALE' houden of iets geks bedenken zoals: "bij aanschaf nestkast, bewoners kado".
Een vriendin stuurde mij per post een mogelijke oplossing: een klantvriendelijke automaat. Een automaat weliswaar voor eitjes, maar waarom niet te gebruiken voor nestkastjes? Gewoon van twee ruimtes één maken dan kan een kastje er overdwars in, maar wel het klepje snel sluiten anders nemen de mezen er meteen bezit van!

3 opmerkingen:

  1. ... is toch geen pan zo'n automatending langs de stoep, hou het in jeweetwelsnaam lekker natuurlijk ... en als je wilt verkopen, hier barst het van de "hebbedingen-en-ijzerenreiger winkeltjes", die kunnen het niet aanslepen ... ook lekker natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Initiatief MOET beloond!
    Als je op een geinige manier iets maakt waar men bijvoorbeeld een Euro in mikt en dan die een bepaald traject aflegd, dat leuk is om te zien, én daarna krijg je óók nog een ei!! Wát wil je nog meer weet zeker dat je méér verkoopt dan de buurman!
    Nu nog iets bedenken voor die vervelende kleine briefjes van 5!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat je nalaat te vertellen is dat je door de jaren heen heel wat kastjes aan liefhebbers, vrienden, buren, klanten van de P.S. maar ook aan passanten hebt verkocht. Het nadeel van zulke 'duurzame' huisjes van hardhout is dat ze jaren meegaan, dus op zich is de verminderde verkoop (en verminderde woningnood) een goed teken.

    BeantwoordenVerwijderen