Pagina's

01 december, 2009

T O E V A L ?



Een paar weken terug belde een goede vriend en liet in de loop van het gesprek terloops weten dat hij eindelijk de auto had gevonden en gekocht waarna hij al lange tijd op zoek was, een auto waar hij beretrots op is. En die auto moesten wij beslist eens 'aanvoelen'!
Nou hadden we al een halve afspraak om rond deze tijd eens voor de lunch langs te komen, dus stelde ik voor om vandaag, 1 december te komen en dan in zijn limo naar Zorgvlied te rijden om te kijken of we Marion's graf konden vinden en te zien hoe het er bij ligt. Want eerlijk gezegd, zo vaak kom ik er niet. Ik wist dat het ergens achterin links zou moeten zijn en wat ik heel zeker wist dat ze aan de voet van een Berkenboom lag! Hoe kan een mens zich vergissen, ze ligt helemaal niet aan de voet van een Berkenboom, maar aan de voet van een grote Conifeer!
Ik was de goede hoek in gelopen en zag plots de steen bedolven onder een laag naalden, alleen de kleurtjes waren verdwenen. Slechts één wit glazen 'sterretje' aan de bovenrand zat er nog op. De zeven kleurtjes onderin zijn weg. Gepikt of er af gevroren. We hebben ze niet teruggevonden.

Op zoek naar M's graf vertelden onze vrienden dat ze ooit voor de zoon van een vriend van hen een monument hadden gemaakt, een niet te missen blauw stalen beeld. Maar ook zij hadden geen flauw idee in welke hoek ze moesten zoeken. Op goed geluk zijn we rond gaan lopen en ineens zagen we het, het kon niet missen. "Maar die rode vlekken op het staal zijn niet van ons!" opperde de maakster. Het bleken verse bloemen, gestoken in de gaten die zij bedacht hadden. Toen we er voor stonden zagen we de sterfdatum: 1 december 1997.


3 opmerkingen:

  1. Het lukt ons vast een manier te vinden om alle kleurtjes te herstellen. Als er één iemand was die dol was op kleur en die fantastisch wist te gebruiken, was dat Marion. Zij verdient veel meer dan zwart en wit alleen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een toeval zeg, die datum!
    Een erg mooi beeld.. Zoiets moois had ik ook best graag gezien op het graf van mijn zus, maarja, ik ben niet de echte eigenaar, zeg maar.

    Wat jammer dat het er nu toch op lijkt dat de gekleurde glazen tranen zijn losgepulkt.. :-| Wie doet zoiets toch.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig beeld, wie heeft hem gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen