Pagina's

30 december, 2009

DE JONGE ONDERZOEKER



Mijn randdochter was voor een korte vakantie op Cuba. Ze nam twee blikken speeltjes mee omdat ze weet dat ik die leuk vind. Een auto en een vliegtuig. Voor mij zijn ze meer dan alleen een speeltje, omdat ze duidelijk anders gemaakt zijn (en deels van ander materiaal) dan de bekende Afrikaanse modellen. In deze twee zit hout waarop het zeer dunne aluminium met een spijkertje vastzit. Ook de wieltjes zijn van hout en het 'draad materiaal' is veel dikker (de koperen kern van elektra installatie draad) dan in Afrika gebruikelijk, wat mij betreft doet het de vormgeving geweld aan. De 'auto' lijkt een archetype, 'rechttoe rechtaan' nog erger dan een Humvee en het vliegtuigje is van elke luchtigheid gespeend. Maar het zijn schatjes en ik ben er blij mee.



Cuba.... aluminium 'blikjes', spijkertjes en hout.



Afrika....aluminium met lipjes en gevouwen, plastic wieltjes.

2 opmerkingen:

  1. V. weet altijd weer de juiste cadeautjes voor jou te vinden, terwijl ik het al lang opgegeven heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is nog eens hergebruik van materiaal !
    Leuk én mooi.
    th.

    BeantwoordenVerwijderen