Pagina's

02 december, 2009

WONDERLIJKE WERELD

(Oftewel rennen tussen scherm en zaagtafel)





Van vrienden van buren kreeg het ik het verzoek om een nestkast voor Bosuiltjes en een nestkast voor zwaluwen te maken. De kast voor de uiltjes is klaar, maar voor welke zwaluw willen ze een onderkomen? De Gierzwaluw wil wel een kast maar de Boerenzwaluw niet en zij weten niet welke soort rond hun Franse vakantie onderkomen rondvliegt. Toch is ook de kast voor de Gierzwaluw bijna klaar.

Ik ben ook bezig met twee WIKI pagina's, ééntje voor Marion en de ander voor de B.O.E. Die van Marion staat er nog steeds, maar die van de B.O.E. is o.a. verwijderd omdat:

Citaat:

"Er is echter een bijkomend punt. U geeft nu opeens toe dat u zelf lid bent van B.O.E. In dat geval is uw persoonlijke betrokkenheid bij deze groep dermate groot, dat getwijfeld kan worden aan de neutraliteit van het artikel. Het wordt niet echt gewaardeerd als mensen gaan schrijven over zichzelf of hun eigen organisatie, omdat in het verleden Wikipedia helaas al vaak is gebruikt door mensen die zo reclame probeerden te maken voor zichzelf."


Mijn antwoord:

Uw opmerking over mijn persoonlijke betrokkenheid begrijp ik echter niet. Als het een nog bestaande groep zou betreffen zou u gelijk hebben, echter de B.O.E. bestaat al sinds 1975 niet meer en is derhalve (kunst)geschiedenis en van encyclopedische waarde. Vier van de vijf betrokkenen zijn overleden, ik ben de enige die nog in leven is. Dat is ook uit de tekst op te maken. Er valt dus niets te promoten laat staan dat ik reclame zou maken voor mijzelf. Mijn enige belang is dat dit kleine stukje geschiedenis niet in de vergetelheid raakt of verkeerd wordt gebruikt. Wikipedia kan daarbij helpen.
Ik wil u dan ook verzoeken het stuk terug te plaatsen zodat ik het kan aanpassen en niet de gehele opmaak opnieuw hoef te doen.

Het is beiden leuk om te doen, maar werken met materiaal zonder bemoeienis of betweterigheid van anderen geeft ruimte en rust en die rust stel ik zeer op prijs.

1 opmerking:

  1. De laatste weken 'ren' je intensief heen en weer tussen geen twee maar minstens drie bezigheden. Niet alleen je scherm en de zaagtafel claimen je aandacht, ook lever je telkens weer kruiwagens vol compost bij mij aan, om alle gaten die ik creëer tijdens het 'schoonspitten' in de tuin weer aan te kunnen vullen. Gemengd met gelijke hoeveelheden haksel van de hoop moet deze op den duur helpen, de zware klei wat luchtiger te maken.

    BeantwoordenVerwijderen