Pagina's

18 december, 2009

BERLUSCONIOOTJE SPELEN




De rand waarover ik uitgleed.


Tijdens een strenge winter ergens in de jaren vijftig was ik zo onverstandig plat op m'n smoel te gaan. Een gebroken neus was het gevolg. De prachtig rechte neus die ik daarvoor had is nooit meer teruggekomen.
Gisteravond wilden we een kort wandelingetje maken om nog even te genieten van het witte landschap. Arm in arm liepen we naar boven, L. rechts op het rijpad en ik in het midden op het gras. Voor ik het wist - het ging echt razend snel - lag ik met bebloed gezicht naar mijn bril te graaien. Mijn neus bonsde en voelde alsof hij weer gebroken was. Het bloed bleef maar stromen. Ik leek Berlusconi wel.
Mijn neus voelt dikker dan ooit, maar ik denk niet dat hij weer gebroken is. Wel heb ik een opgezette lip door een bloeduitstorting aan de binnenkant.
Met een paar dagen zal het allemaal wel weer over zijn.



6 opmerkingen:

  1. Wat een pech! Sterkte ermee. Krijgen we nog een foto van de neus te zien?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een foto van gisteren zou prachtig geweest zijn, maar ik had geen paparazzi om mij heen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor ik het wist lag ik met fiets en volle fietstassen op straat. Kwam ik thuis met boodschappen onder de karnemelk !
    En Jur mij vandaag, toen ik weer op de fiets weg moest, uitleggen "hoe ik moest vallen". Net alsof je de tijd hebt om daar nog over na te denken.
    Voor jou een goed herstel !
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen wonder, je viel ook echt pats, boem! op je neus. Als in een flits zag ik je naar voren uitglijden en doorrollen naar links, bijna over de rand van de dijk richting moestuin. Pas toen we in het licht kwamen, zag ik dat je gezicht onder het bloed zat, tot boven je wenkbrauwen zelfs.
    Vanmorgen vroeg lag op die plek een stille getuige in de sneeuw: een eenzaam pak zakdoekjes. Pas later ontdekten we een hele verzameling bloedvlekken op de rechterkant- en mouw van je nieuwe jek. Gelukkig is die van waterdichte stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ay caramba! That's downright nasty. Ah, the joys of living in a winter wonderland. Don't I know all about it.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ...dit Berlusconiootje is duidelijk in scène gezet ;-)...

    BeantwoordenVerwijderen