Pagina's

23 februari, 2009

LAAT ZE MAAR KOMEN




Waar gebruikte Eiken vloerdelen al niet goed voor kunnen zijn.
Van de buurman kreeg ik wat restanten om mee te spelen, eigenlijk niet geschikt voor meubeltjes maar wel om er een steenuilennestkast van te maken. Op internet vond ik een geschikte maattekening, met het advies er Eiken voor te gebruiken. Het is een kast met twee tussenmuurtjes, om Kauwtjes en andere rovers buiten te houden. De kast staat al een week klaar, maar het weer was te slecht om de boom in te gaan. Vanmiddag is het mij tussen de buien door gelukt om hem te plaatsen. Ik hoop dat hij stormvast zit en dat er gebruik van gemaakt gaat worden.






Tijdens de buien had ik de tijd om ook nog een Gierzwaluwnestkast te maken. Toen wij dit dijkhuis kochten, zat er een kierend hooiluik op de plaats waar nu het raam zit. Boerenzwaluwen vlogen toen vrijelijk in en uit, hun gemetselde nesten zaten tussen het riet en de sparren van de dakconstructie. Bijna alle Boerenzwaluwnesten zijn uit onze buurt verdwenen. Ik hoop dat Gierzwaluwen hun plaats in gaan nemen, maar het is niet onmogelijk dat het nestkastje eerst door mussen gebruikt gaat worden, las ik ergens. Dat is niet erg, ze wijzen de zwaluwen de weg voor het volgende seizoen.







OOOOO

7 opmerkingen:

  1. ...aan de gierzwaluwkast kun wel zien dat jij een mooi freesje hebt...maar waarom niet een mooi treeplankje zoals bij duiven meestal het geval, juist om deze te mijden...?...lijkt me als ik aan kom vliegen verrekte makkelijk landen...al die kastjes van jou trekken zo langzamerhand de veense vogelpopu-variatie naar een hoger gemiddelde...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ Arjen, Gierzwaluwen hebben wel pootjes maar gebruiken ze zelden, ze landen in het vlieggat daarom is het ook zo breed! Kijk maar Bij de link.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Luxe kast, hoor! Ik hoop dat je er gasten in krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke vogel kastjes, maar heb je geen mooie werk/knustelbank voor jezelf gemaakt wat ik me kan herrineren heb je daar wel de ruimte voor. Zo'n workmate is handig maar ik vind ze klein om op te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die steenuilenkast zit wel weer héél mooi in elkaar ! Heb je er ook een webcam in geplaatst ?
    th.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zou leuk zijn, een webcam in de steenuilenkast. Maar met dat soort spullen ben ik niet zo goed, misschien dat Arjen iets weet?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op deze site http://www.homepages.hetnet.nl/~marctiny/setupbirdboxcam.html is te zien hoe het kan en wat het kost.Voorlopig even niet dus.

    BeantwoordenVerwijderen