Pagina's

10 februari, 2009

GEKLEURDE TAFEL



Voor deze tafel heb ik ook hout moeten kopen omdat ik niet voldoende van de juiste dikte had. De rode voetplaat en de donkere staanders zijn gezaagd uit een dikke plank Meranti. De gedraaide delen zijn van aaneen gelijmde stukken hout bedoeld voor de haard. Het blad is gemaakt van meubelplaat. Onder de voetplaat zitten houten bollen om de toch wel zwaar aandoende tafel iets boven de vloer te verheffen.
Tussen de met bladgoud bedekte kegel en de halve paars-blauwe kegel zit een schijfje groen transparant fluoriserend perspex.
Het was mijn eerste in opdracht gemaakte, bruikbare tafel.


++
+


3 opmerkingen:

  1. Een koninklijke tafel, mij totaal onbekend. Ik herken de achtergrond wel maar ben benieuwd van welk jaar die dateert en waar die zich nu bevindt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik dacht eerst van 1996, maar het moet 1992 geweest zijn. Hij staat hier niet ver vandaan in Wijk en Aalburg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend! Wat mij opviel, toen ik de foto's voor het eerst zag, was dat de kijker geen indruk krijgt van "oooh, dat is uit jaar-zus-enzo- toen dit-endat mode was." Hij lijkt mij (ik heb geen verstand van meubel/-ontwerpen/-mode) kortom, tijdloos. Mooi, van de asymetrie in het silhouet, de kleuren tot het contrast tussen massief en open..!

    BeantwoordenVerwijderen