Pagina's

09 februari, 2009

GEVONDEN!


Op 25 januari schreef ik onder het kopje 'Dierbare Vormen' over de V van Victorie, omgevallen op een sokkel zonder hart. Ik had het model ook op ware grootte van piepschuim en gips gemaakt, maar dacht daar geen foto van te hebben. Vanmiddag kwam ik bij het doorlopen van oude fotomapjes één negatief tegen van het beeld in volle glorie! Een wat donkere prent maar het beeld tekent zich mooi scherp af. Ik herinner mij nu dat ik de 'sokkel' uit een lichte kleur steen had willen laten maken en de V van brons. Door gebrek aan financiën is de sokkel er nooit gekomen, maar de bronzen vorm wel. Die heeft een tijdje bij mij in de tuin gelegen tot dat de opdrachtgevers lieten weten dat zij hem wilden hebben. Hij staat nu een dorp verder op een sullige, veel te lage rechte sokkel in de tuin van gewezen vrienden.
Nu ik het beeld zo weer zie, heb ik er nog meer spijt van dat het er niet is gekomen.
Voor die mensen maakte ik ook mijn eerste bruikbare sculptuur-tafel waarvan de helft rechts op de foto te zien is, maar daarover morgen meer want ook daarvan vond ik negatieven.


___ __ _ .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten